برگزیده ها
رشد 114درصدی ارزش ضمانتنامه های صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک در 7ماهه

مازندمجلس: تهران- ایرنا- مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک از افزایش 114 درصدی ارزش ضمانتنامه های صادر شده و تمدیدی این سازمان تا پایان مهرماه امسال خبر داد.

مازندمجلس: به گزارش شنبه تارنمای وزارت صنعت، معدن و تجارت، «محمد‌حسین مقیسه» افزود: جمع ضمانتنامه های صادرشده و تمدیدی در هفت ماهه امسال به یک هزار و 600 میلیارد ریال رسید که این رقم در مدت مشابه پارسال 726میلیارد ریال بود.
به گفته وی، در این زمینه در کل سال 1395 به نسبت سال 1394 حدود 66 درصد رشد داشتیم و با بررسی تک تک ماه های امسال می بینیم از آغاز اردیبهشت ماه در همه ماه ها نرخ رشد، نزدیک به 115 درصد بود و ثابت ماند.
وی نرخ رشد در سال 1395 و هفت ماهه امسال را «باثبات» توصیف کرد و ادامه داد: هدفگذاری امسال افزایش 100 درصدی بود که توانستیم تا پایان مهر ماه نرخ رشد 114 درصدی را به ثبت برسانیم.
مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک، یادآوری کرد در سه ماهه آغازین امسال فرآیند صدور و تمدید ضمانتنامه ها الکترونیکی بود.
به گزارش ایرنا، صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک برای توسعه سرمایه گذاری بخش غیر دولتی در صنایع کوچک، کوتاه سازی زمان اجرای طرح های اشتغالزا و دارای توجیه اقتصادی و تضمین و تسهیل در توثیق تسهیلات اعطایی بانک ها و موسسه های مالی و اعتباری، تفاهمنامه های مختلفی را با بانک ها منعقد کرده است .
اکنون صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک با 18 بانک و موسسه مالی و اعتباری تفاهم نامه همکاری امضا کرده است که گامی برای حمایت از واحدهای تولیدی کوچک به شمار می رود.
از آغاز امسال نیز فرایند صدور ضمانتنامه برای صنایع کوچک به صورت الکترونیکی انجام می شود و واحدهای تولیدی می توانند به نشانی www.sif.ir مراجعه کنند.

اخبار اقتصادی ایرنا در تلگرام : @IRNAeco
اقتصام* 3065 *1961*
تنظیم: محمد ملک دار *انتشار: مریم مسعود

اقتصاد

مقاومت 92

بانک

صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک

صنایع امسال ضمانت صندوق ضمانتنامه سرمایه سرمایه‌گذاری گذاری موسسه تولیدی اقتصادی واحدهای اعتباری درصدی گزارش اقتصاد الکترونیکی ایرنا