برگزیده ها
همایش گرامی‌داشت سالروز صدور نامه‌های رهبر انقلاب به جوانان غربی فردا برگزار می‌شود

مازندمجلس: با حضور حجت‌الاسلام محمدی گلپایگانی، محمد جواد ظریف و علی‌اکبر ولایتی در سالروز صدور دومین نامه رهبر معظم انقلاب به جوانان غربی، همایشی با عنوان «طلوع حقیقت» در تهران با حضور جمعی از شخصیت‌های سیاسی، علمی و فرهنگی برگزار می‌شود.

مازندمجلس: با حضور حجت‌الاسلام محمدی گلپایگانی، محمد جواد ظریف و علی‌اکبر ولایتی در سالروز صدور دومین نامه رهبر معظم انقلاب به جوانان غربی، همایشی با عنوان «طلوع حقیقت» در تهران با حضور جمعی از شخصیت‌های سیاسی، علمی و فرهنگی برگزار می‌شود.

به گزارش ایلنا، در این همایش که به همت موسسه انقلاب اسلامی، دفتر حفظ و نشر آثار آیت‌الله خامنه‌ای و ستاد مردمی تبلیغ و نشر نامه رهبر معظم انقلاب به جوانان غربی برگزار می‌شود، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی مسئول دفتر مقام معظم رهبری، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان و همچنین علی‌اکبر ولایتی مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل سخنرانی خواهند کرد.

همچنین در این همایش، حمیدرضا مقدم‌فر مسئول ستاد مردمی نشر و تبیلغ نامه رهبر معظم انقلاب گزارشی از حرکت‌های مردمی انجام شده در فضای مجازی و در سطح میدانی در داخل و خارج از کشور راجع به این نامه‌ها ارائه خواهد کرد.

جعفر درونه دبیر برگزاری این همایش گفت که رونمایی از چند اثر فرهنگی و هنری و تجلیل از پدیدآورندگان آنها از دیگر برنامه‌های این همایش خواهد بود.

بنا بر این گزارش، در پی حوادث تروریستی در سالهای ۹۳ و ۹۴ توسط گروهک تروریستی داعش که در برخی کشورهای اروپایی و بویژه فرانسه رخ داد، رهبر معظم انقلاب اسلامی طی دو نامه که اولین آنها در یکم بهمن ۹۳ دیگری در هشتم آذر ۹۴ صادر شد، به گفتگو با جوانان غرب پرداخته و با آنها از پشت صحنه تفکرات وحشیانه و ماهیت به وجود آورندگان و حامیان تروریست‌هایی همچون داعش سخن گفتند و آنان را برای شناخت بی واسطه از اسلام به ماخذ و منابع اصیل و دست اول اسلام یعنی قرآن کریم و زندگی پیامبر اعظم(ص) دعوت کردند.

پیرو این نامه‌ها، علیرغم تلاش رسانه‌های بزرگ غربی و همچنین مدیران شبکه‌های اجتماعی مانند توییتر و فیس‌بوک برای بایکوت و جلوگیری از نشر آن در میان جوانان غربی، تلاش‌های خودجوش زیادی از سوی جوانان مومن و انقلابی و برخی شخصیت‌های فرهنگی ایرانی و بعضاً غیرایرانی در فضای مجازی و میدانی برای رساندن این پیام به مخاطبان اصلی نامه‌ها صورت گرفت.

ستاد مردمی تبلیغ و نشر نامه رهبر معظم انقلاب از سال ۱۳۹۳ بلافاصله پس از صدور اولین نامه به منظور برای ایجاد هماهنگی و همگرایی میان جوانان و علاقمندان مشتاق به حضور در این عرصه تشکیل شد.

جوانان انقلاب همایش مردمی فرهنگی همچنین نامه‌ها برگزار رهبری اسلام اولین تروریستی میدانی مجازی مسئول گزارش محمدی حجت‌الاسلام سالروز گلپایگانی علی‌اکبر اسلامی شخصیت‌های ولایتی تبلیغ