برگزیده ها

مازندمجلس: جنبش حماس به دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا نسبت به پیامدهای تصمیم کاخ سفید برای جابجایی سفارت آمریکا در سرزمین های اشغالی به قدس، هشدار داد.

مازندمجلس:
جنبش حماس در حساب توییتری خود به اخبار مربوط به انتقال سفارت آمریکا در سرزمین های اشغالی به قدس واکنش نشان داد.
حماس در توییتر خود به «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا برای انتقال سفارت این کشور در فلسطین اشغالی به قدس هشدار داد و گفت: درباره پیامدهای آنچه در رسانه ها در خصوص انتقال سفارت آمریکا به قدس و تبدیل شدن این شهر به پایتخت ابدی رژیم اشغالگر اسرائیل مخابره شده است، هشدار می دهیم.
حماس اعلام کرد: این اقدام تجاوز آشکار از سوی ایالات متحده آمریکا ضد قدس و مشروعیت بخشیدن به اقدامات رژیم اشغالگر قدس و تلاش این رژیم برای یهودی سازی قدس و اخراج فلسطینیان از آن به شمار می رود که نقض آشکار قوانین بین المللی است که قدس را شهری اشغالی می دانند.
جنبش حماس از شهروندان فلسطینی خواست تا سدی محکم و استوار در برابر این تصمیم ظالمانه باشند و با به راه انداختن انتفاضه قدس با این توطئه مقابله کنند. حماس تأکید کرده که این تصمیم نمی تواند واقعیت این مسأله که قدس شهری فلسطینی و عربی است را نفی کند.
جنبش مقاومت فلسطین حماس همچنین از کشورهای عربی و اسلامی در سطح رسمی و غیر رسمی خواسته مسئولیت های خود در قبال مردم فلسطین را برعهده گرفته و ضمن مقابله با این تصمیم آن را محکوم کنند. حماس از آزادگان جهان هم خواسته تا در مقابل اقدامات این چنینی ایستادگی کند و از اجرایی شدن آن جلوگیری کنند.
پیشتر رسانه های غربی اعلام کرده بودند که دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا بنا دارد با انتقال سفارت آمریکا در سرزمین های اشغالی از تل آویو به قدس اشغالی موافقت کند.
آمریکا اشغالی انتقال سفارت دونالد تصمیم فلسطین ترامپ هشدار فلسطینی خواسته مقابله اقدامات اعلام جمهور رسانه اشغالگر سرزمین آشکار