برگزیده ها

مازندمجلس: سید عمار الحکیم در نخستین مجمع عمومی جریان حکمت عراق به ریاست این جریان انتخاب شد.

مازندمجلس:  وی تنها نامزد این پست بود و به اتفاق آراء برای این سمت انتخاب شد.
در این نشست همچنین اعضای 24 گانه دفتر سیاسی این جریان از طریق برگزاری انتخابات با برگه رای انتخاب شدند، اما رییس این جریان به علاوه رییس نخستین مجمع عمومی و نواب وی با رای گیری شفاهی و بالا بردن دست از سوی اعضا انتخاب شدند.
ریاست هر دوره مجمع عمومی جریان حکمت عراق ۴ سال است و دوباره در مورد انتخاب رئیس مجمع، رئیس جریان و اعضای دفتر سیاسی و اجرایی رای گیری می شود.
سید عمار حکیم پیش از این رئیس جدید مجلس اعلای اسلامی عراق بود که از این سمت استعفا داده بود.

رابطه با ایران راهبردی است
سیدعمار الحکیم در اولین کنفرانس تاسیسی این جریان در بغداد گفت که با توجه به مشترکات متعدد و طول مرزهای مشترک و همسایگی دو‌کشور، رابطه ما جمهوری اسلامی ایران رابطه ای راهبردی است.وی اضافه کرد: به دلیل اینکه اکثریت جمعیت عراق را اعراب تشکیل می دهند عراق نیازمند گسترش روابط با کشورهای عربی است.عمار الحکیم راه حل مشکلات منطقه را گفت و گو دانست و بار دیگر پنج کشور ایران ، ترکیه ، عربستان ، مصر و عراق را به گفت وگو حول یک میز مشترک فرا خواند.
وی تاکید کرد که گفت وگو تنها راهی است که پیروزی را برای همه تضمین می کند.وی اربیل و ‌بغداد را به از سرگیری گفت وگو ها فرا خواند و افزود که همه پرسی عملا باطل و‌ ملغی شده است و نباید از سر تکبر شرط گذاری بیشتری شود.
رییس جریان حکمت ملی گفت که باید از سر تواضع پیروزمندانه این گفت وگوها اغاز شود.
وی ادامه داد که انتخابات 2018 باید در موعد مقرر برگزار شود و مخالف تاخیر انتخابات تحت هر شرایطی هستیم.
سید عمار الحکیم با اشاره به اولین کنفرانس تاسیسی جریان حکمت ملی گفت که جریان حکمت ملی براساس معیارهای جهانی کار سیاسی در انتخابات اینده با قدرت ورود می کند.به گفته وی هم اکنون جریان حکمت ملی درحال رایزنی با دیگر احزاب و جریان های سیاسی برای تشکیل یک ائتلاف انتخاباتی ملی است.
وی یکی از دیدگاه های مهم جریان حکمت ملی را انحصار سلاح در دست دولت و وجود یک رهبری واحد در اداره کشور دانست.در اولین کنفرانس تاسیسی جریان حکمت ملی سید عمار الحکیم با رای قاطع اعضا به عنوان رییس این جریان انتخاب شد.در کنفرانس تاسیسی بیش از یکهزار عضو حضور داشتند که در این کنفرانس رییس دوره ای کنفرانس و معاونان وی به همراه اعضای دفتر سیاسی و اجرایی برای یک دوره 4 ساله انتخاب شدند.
جریان کنفرانس سیاسی الحکیم رابطه تاسیسی انتخابات اولین راهبردی اعضای خواند تشکیل دانست اسلامی عمومی اجرایی مشترک