برگزیده ها
اولویت بندی پرداخت تسهیلات به واحد‌های آسیب دیده در زلزله کرمانشاه

مازندمجلس: تهران- ایرنا- معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت از پای کار آمدن انجمن‌های تخصصی برای کمک به مناطق زلزله زده کرمانشاه خبر داد و گفت: ‍واحد‌های تولیدی آسیب دیده در زلزله در اولویت پرداخت تسهیلات قرار می گیرند.

مازندمجلس: به گزارش شنبه تارنمای سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران، «صادق نجفی» پس از بازدید از زیرساخت های شهرک های صنعتی استان کرمانشاه بیان داشت: انجمن های تخصصی صنایع سیمان، فولاد، کاشی و سرامیک و گچ به ترتیب تامین 10 هزار تن سیمان، چهار هزارتن آهن آلات، 20 هزار مترمربع کاشی و سرامیک و 20 هزار تن گچ را برای بازسازی صنایع آسیب دیده تقبل کرده اند.
استاندار کرمانشاه نیز یادآوری کرد چهار هزار میلیارد ریال تسهیلات از محل یک میلیارد و 500 میلیون دلار صندوق توسعه ملی برای اشتغالزایی در واحد‌های صنعتی آسیب دیده در زلزله اختصاص یافت اما در ارائه تسهیلات و کمک ها باید واحدهای تولیدی آسیب دیده اولویت بندی شود تا واحدهای مستحق از تسهیلات چهار درصدی بهره ببرند.
به گزارش ایرنا، زمین لرزه 7.3 ریشتری بیست و یکم آبان در 11 کیلومتری بخش ازگله، 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه رخ داد که بر اثر آن 505 نفر جان باخته و 12 هزار و 386 نفر زخمی شده اند.
این زلزله به هفت شهرستان و یک هزار و 930 روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرد.
طبق برآورد اولیه دستکم 30 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی آسیب کلی و جزیی دیدند.

اخبار اقتصادی ایرنا در تلگرام: IRNAeco@
اقتصام 2022*1961*
تنظیم: میثم طاهری* انتشار: مریم مسعود

اقتصاد

زلزله96

كرمانشاه

شهرك هاي صنعتي

کرمانشاه تسهیلات صنایع صنعتی زلزله واحدهای ایرنا کیلومتری شهرستان میلیارد سیمان گزارش واحد‌های اولویت استان سرامیک