برگزیده ها
رییس اتاق تعاون: 8 درصد اقتصاد کشور دست بخش تعاونی است

مازندمجلس: تهران- ایرنا- رییس اتاق تعاون ایران سهم بخش تعاونی در اقتصاد کشور را هفت تا هشت درصد اعلام کرد و گفت: برای دستیابی به سهم ٢٥ درصدی این بخش باید با حوزه علم و دانشگاه همکاری و تعامل داشت.

مازندمجلس: به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، «بهمن عبداللهی» عصر شنبه در آیین امضای تفاهمنامه همکاری با دانشگاه آزاد اسلامی که در محل اتاق تعاون ایران برگزار شد، توضیح داد: اقتصاد کشور به طور عام در دست دولت است و از 20 درصد باقیمانده، حدود ١٢ درصد دست بخش خصوصی و هفت تا هشت درصد بخش تعاون است.

** امضای تفاهمنامه همکاری اتاق تعاون ایران با دانشگاه آزاد اسلامی
در این نشست تفاهمنامه همکاری بین رییس اتاق تعاون ایران و رییس دانشگاه آزاد اسلامی شهرری واحد یادگار امام خمینی (ره) امضا شد.
عبداللهی اهداف این تفاهمنامه را توسعه فرهنگ کارآفرینی و تعاون با رویکرد استفاده بهینه از ظرفیت ها و توانایی های مشترک آموزشی، تحقیقاتی و پژوهشی عنوان کرد.
وی تجاری سازی دستاوردها در قالب شرکت ها و اتحادیه های تعاونی و رویکرد توسعه تعاون در همه سطوح نظام آموزشی، پژوهشی و تحقیقی را از دیگر اهداف تفاهمنامه دانست.
همکاری برای ارتقای استاندارد محصولات (شامل کالاها و خدمات) و صادرات آنها، توسعه همکاری در زمینه تحقق قوانین بالادستی از جمله قانون اجرای سیاست های کلی اصل44، سیاست های اقتصاد مقاومتی و سند توسعه بخش تعاون با هدف توسعه و ترویج فرهنگ تعاون و کارآفرینی و... از دیگر محورهای تفاهمنامه است.
رییس دانشگاه آزاد اسلامی شهرری واحد یادگار امام خمینی (ره) نیز گفت: موضوع همکاری 2نهاد در زمینه آموزشی پژوهشی و تاسیس شرکت های تعاونی است.
«سعید قاضی مغربی» تاکید کرد با امضای این تفاهمنامه زمینه همکاری علمی با اقدام های عملی افزایش می یابد و می توان در همین ماه نخستین دفتر تعاون را در دانشگاه راه اندازی کرد.

اخبار اقتصادی ایرنا در تلگرام: IRNAeco@
اقتصام ٩١٢٣ *1961*
گزارش: زهره دریغ گفتار * انتشار: مریم مسعود

اقتصاد

تعاون

دانشگاه

تفاهمنامه

تعاون تفاهمنامه همکاری دانشگاه توسعه اقتصاد آموزشی زمینه پژوهشی اسلامی تعاونی امضای رویکرد اقتصادی گزارش سیاست کارآفرینی ایرنا شهرری عبداللهی یادگار خمینی اهداف فرهنگ