برگزیده ها

مازندمجلس: خبرگزاری رویترز از واشنگتن گزارش داد: دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا روز شنبه در اولین واکنش به اقرار مایکل فلین مشاور سابق امنیت ملی خود به دروغگویی به اف بی آی، گفت که قطعا هیچ گونه تبانی ای بین تیم انتخاباتی من و روسیه وجود نداشته است.

مازندمجلس:
براساس این گزارش، فلین روز گذشته (جمعه) اعتراف کرد که به پلیس فدرال آمریکا (اف بی آی) در پرونده دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا دروغ گفته است. وی همچنین پذیرفت با رابرت مولر بازپرس ویژه کمیته تحقیق مداخله روسیه در انتخابات ریاست جمهوری 2016 همکاری داشته باشد.خبرگزاری فرانسه نیز در همین زمینه گزارش داد: ترامپ اعلام کرد که هیچ نگرانی ای از بابت آنچه فلین ممکن است به مولر بگوید، ندارد.مایکل فلین ژنرال بازنشسته سه ستاره آمریکایی، عالی رتبه ترین چهره ای است که در پرونده تحقیقاتی رابرت مولر به دادگاه احضار شده است. اقرار فلین به مذاکرات محرمانه با سفیر روسیه در آمریکا در سال 2016 که با هدایت مقام های ارشد ترامپ انجام شده، گمانه زنی هایی را در واشنگتن رقم زده مبنی بر اینکه فرد دوم از نزدیکان ترامپ که ممکن است در تیررس تحقیقات مولر قرار گیرد، کیست؟روزنامه واشنگتن پست با استناد به منابع ناشناس گزارش داد که جرالد کوشنر داماد و مشاور ارشد ترامپ، یکی از مقام های تیم ریاست جمهوری بوده که به فلین توصیه کرده است با سفیر روسیه تماس برقرار کند.اعتراف فلین در مورد دروغگویی به بازرسان اف بی آی با قول همکاری وی به مولر توام شده است. تمرکز مولر اکنون نه تنها بر تبانی احتمالی تیم ترامپ با روسیه بلکه بر توافق های تجاری مشکوک و احتمال تلاش شخص ترامپ برای عقیم گذاشتن این تحقیقات معطوف شده است. شبکه خبری ای بی سی نخست گزارش داد که فلین در شهادت خود خواهد گفت که ترامپ به وی دستور داده است با مسکو در جریان کارزار انتخاباتی تماس برقرار کند. این در حالی است که کاخ سفید این فرضیه را که فلین پای فرد دیگری را به میان این پرونده کشد، رد کرد. ای بی سی سپس با انتشار اصلاحیه ای اعلام کرد که منابع وابسته به این شبکه گفته اند فلین شهادت می دهد که ترامپ به وی دستور داده است بعد از انتخابات نوامبر 2016 آمریکا، با مسکو ارتباط بگیرد.به گزارش ایرنا، فلین روز جمعه در دادگاه به دروغگویی خود اقرار کرد و گفت که علیه برخی دیگر از مقام های آمریکایی از جمله رئیس جمهوری این کشور شهادت خواهد داد. فلین در فوریه گذشته و تنها سه هفته پس از روی کار آمدن در دولت ترامپ، به علت افشای ارتباطش با سفیر روسیه، ناچار به استعفا شد. رسانه ها گزارش دادند که وی تصمیم به همکاری با بازپرس ویژه این پرونده گرفته است.
ترامپ گزارش روسیه پرونده آمریکا جمهوری ریاست شهادت انتخابات همکاری منابع تحقیقات واشنگتن برقرار دروغگویی دستور اعتراف دادگاه آمریکایی مایکل انتخاباتی رابرت بازپرس اعلام گذشته تبانی