برگزیده ها

مازندمجلس: خبرگزاری میزان- معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: در صورت تایید و تصویب سند ۲۰۳۰، آموزش و پرورش باید از ان تبعیت می کرد.

مازندمجلس:

حجت الاسلام محی الدین بهرام محمدیان در گفت و گو با خبرنگار جامعه خبرگزاری میزان، در خصوص تأثیر سند ۲۰۳۰ بر کتب درسی مدارس گفت: آنچه که در کشور به عنوان یک سیاست کلی پذیرفته و ابلاغ شود، کتب درسی و برنامه آموزشی را نیز تحت تأثیر قرار داده و بر اساس انتخاب نظام جمهوری اسلامی عمل می‌شود.


وی افزود: موضع مقام معظم رهبری نسبت به سند ۲۰۳۰ مشخص و اعلام شده است و تا به حال دستوری مبنی بر تبعیت از این سند به آموزش و پرورش و سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی ابلاغ نشده است.

معاون وزیر آموزش و پرورش خاطر نشان کرد: براساس سند تحول، فعالیت هایی، چون توسعه سواد عمومی، حمایت از دختران و بالا بردن نرخ باسوادی در حوزه آموزش و پرورش قابلیت اجرا دارد و  باید عدالت و آموزش در برنامه‌های این سازمان اعمال شود بنابراین اگر چنین مطلبی به عنوان قانون تعیین می‌شد، شاید مسئولان آموزش و پرورش نیز از آن تبعیت می‌کردند.


وی اذعان داشت: بسیاری از افراد از سند ۲۰۳۰ اطلاعی نداشته و بدون آگاهی از این سند دفاع می‌کنند در حالی که مقام معظم رهبری با تحلیل آگاهانه خود بسیاری از زوایای آن را روشن کردند. بعدها شورای عالی انقلاب فرهنگی از متخصصان  خواست در مورد این سند اظهار نظر کنند که آنها اعلام کردند مخالف سند 2030 هستند.از زمان مطرح شدن این سند، کارشناسان ما نسبت به این طرح نگاه انتقادی داشتند که این انتقادها به جا و صحیح بود. 


گفتنی است گفت و گوی مشروح میزان با رئیس سازمان پژوهشی و برنامه ریزی آموزشی به زودی منتشر می‌شود.

آموزش پرورش آموزشی برنامه میزان رهبری بسیاری تبعیت اعلام عنوان می‌شد زوایای تأثیر معاون ابلاغ