برگزیده ها
اجرای شهر هوشمند از مرحله ایده خارج می شود

مازندمجلس: طی تفاهم نامه ای برای عملیاتی شدن شهر هوشمند در مناطق تهران مقرر شد برای خروج این پروژه از مرحله ایده برنامه اجرا در یکی از مناطق حداکثر ظرف سه ماه ابلاغ شود.

مازندمجلس:به گزارش خبرگزاری فارس، رسول کشت پور شهردار منطقه دو تهران در مراسم امضای تفاهم نامه اجرایی شدن پروژه شهر هوشمند،گفت: باید برای عملیاتی کردن شهر هوشمند اقدامات موثری انجام دهیم و آن را از ایده و طرح‌های مطالعاتی خارج کنیم که در این تفاهم مقرر شده طرح تجمیع کنندگی اعم از اکوسیستم مورد نیاز و نحوه تعامل با آن طراحی و حداکثر در مدت سه ماه جهت اجرایی و به شهرداری ابلاغ شود.

وی گفت: هدف از اجرای این طرح کاهش ترافیک شهری، کاهش آلوگی و حفظ محیط زیست ضمن استفاده از استراتژی " مدیریت زمان " در رسیدن به شهری ایده آل و مطلوب  برای زیستن و عاری از هر گونه دغدغه شهری برای شهروندان است و بطور قطع استفاده از شهر هوشمند سبب کاهش هزینه‌ها و افزایش کیفیت زندگی و بهره‌وری و در نهایت موجب خرسندی و رضایت مردم خواهد شد.

تحقق شهر الکترونیک و هوشمندسازی محیط شهری در بسیاری از شهرهای توسعه یافته و مطرح دنیا روند متعارفی طی می کند و این در حالی است که ما به رغم وجود پتانسیل علمی و فنی پیاده سازی این موضوع، به دلیل تاثیر عوامل مختلف از جمله، عدم همکاری یا هماهنگی بین سازمان های مسوول با بخش خصوصی و سایر بخش های مرتبط، متاسفانه جایگاه مطلوبی در این حوزه نداشته ایم.

همچنین در این مراسم، علی حکیم جوادی اجرا کننده این پروژه گفت: در شهر هوشمند، تمام سازمان ها، مردم و دیگر مولفه های شهری به صورت یکپارچه و منظم در ارتباطند و امیداوریم با امضای این تفاهم نامه و پتانسیل های بالایی که در این منطقه وجود دارد بتوانیم بهترین خدمات را در راستای رسیدن به اهداف پروژه ارایه کنیم. هلدینگی که مسئولیت انجام کار را برعهده گرفته با چهار هزار نیروی متخصص در قالب ۷ شرکت زیرمجموعه بر حوزه IT و هوشمند سازی الکترونیک شهرها و سازمان ها متمرکز است.

هوشمند تفاهم الکترونیک پتانسیل پروژه استفاده اجرایی مراسم امضای اجرای منطقه