برگزیده ها
از بررسی پُست‌های ناامیدانه درباره قرعه‌کشی جام‌جهانی تا نقش بی‌بدیل جنبش دانشجویی در حماسه دوم خرداد

مازندمجلس: عضو شورای شهر تهران تاکید کرد: در دهه ۷۰ در حماسه دوم خرداد ۷۶ و پیروزی سید محمد خاتمی جنبش دانشجویی نقش بی‌بدیل و موثری ایفا کرد به صورتی که رئیس‌جمهور اصلاحات بارها تاکید کرد که از دریچه دانشگاه وارد عرصه سیاسی شده است و از سال ۸۶ تا ۹۲ مسئله دانشگاه نقض عوام‌گرایی و مبارزه با خشونت بود و آنچه دیگران نمی‌دیدند جنبش دانشجویی با بصیرت در خشت خام می‌دید و به همین دلیل منتقد دولت نهم و دهم بود.

مازندمجلس: عضو شورای شهر تهران تاکید کرد: در دهه ۷۰ در حماسه دوم خرداد ۷۶ و پیروزی سید محمد خاتمی جنبش دانشجویی نقش بی‌بدیل و موثری ایفا کرد به صورتی که رئیس‌جمهور اصلاحات بارها تاکید کرد که از دریچه دانشگاه وارد عرصه سیاسی شده است و از سال ۸۶ تا ۹۲ مسئله دانشگاه نقض عوام‌گرایی و مبارزه با خشونت بود و آنچه دیگران نمی‌دیدند جنبش دانشجویی با بصیرت در خشت خام می‌دید و به همین دلیل منتقد دولت نهم و دهم بود.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، مجید فراهانی عضو شورای شهر تهران در مراسم همایش روز دانشجو در دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران‌جنوب ضمن عرض تبریک به مناسبت روز دانشجو گفت: جنبش دانشجویی به عنوان شاخه فکری نسل جوان و نقاد برای وضع کشور باید فعالیت داشته باشد و آنچه در جامعه در دهه‌های گذشته تاکنون دیدیم این است که مسائل زودتر در جنبش دانشجویی با توجه به تغییرات شکل می‌گرفت.

وی افزود: با توجه به تغییرات مختلف در دنیا و داخل رسالت دانشجویی این است که به این موارد توجه داشته باشد.

وی با اشاره به عصر اطلاعات گفت: تک‌تک افراد می‌توانند پیام خود را ابلاغ کنند و هرآنچه در دنیا می‌گذرد در کسری از ثانیه به دنیا مخابره می‌شود و امکان حصار کشیدن و دیوار آهنی در دور کشورها وجود ندارد.

فراهانی تاکید کرد: در شرایطی هستیم که بینش استراتژیک جنبش دانشجویی را باید بررسی کنیم چراکه طی دهه‌های مختلف این استراتژی تغییر کرده است. در اوایل انقلاب و پیش از آن هدف جنبش دانشجویی مبارزه با استبداد و هژمونی آمریکا بود و مبارزه با استبداد، طاغوت کلید آن را در داخل دانشگاه‌ها زد.

وی افزود: در دهه بعد از پیروزی انقلاب با شروع جنگ تحمیلی این جنبش به دنبال ثبت آرمان‌های انقلاب بود و در دهه بعد بحث عدالت و رفع نابرابری اجتماعی در جنبش دانشجویی مطرح شد و اعتراض می‌کردند که چرا نوکیسه‌هایی فارغ از درد مردم از این سفره و خان بهره می‌برند و انتقاد به فاصله طبقاتی صورت گرفت و در دهه ۷۰ در حماسه دوم خرداد ۷۶ و پیروزی سید محمد خاتمی جنبش دانشجویی نقش بی‌بدیل و موثری ایفا کرد به صورتی که رئیس‌جمهور اصلاحات بارها تاکید کرد که از دریچه دانشگاه وارد عرصه سیاسی شده است و از سال ۸۶ تا ۹۲ مسئله دانشگاه نقض عوام‌گرایی و مبارزه با خشونت بود و آنچه دیگران نمی‌دیدند جنبش دانشجویی با بصیرت در خشت خام می‌دید و به همین دلیل منتقد دولت نهم و دهم بود. منتقد رفتار ریاکارانه و عوام‌فریبانه دولت شد و این انتقاد خود را بارها ابراز کرد.

عضو شورای شهر تهران در ادامه گفت: از سال‌های ۹۲ تاکنون مسئله جریان دانشگاهی ایجاد امید در جامعه است که مسئله بسیار مهمی است. لذا اگر به قرعه‌کشی جام‌جهانی نگاه کنیم که ایران با قدرت‌های جهانی برخورد می‌کند، شاهد مطالبی به صورت جدی و یا طنز هستیم که باید دید در پس این مطالب چه می‌گذرد که همواره جنبه ناامیدی داشت و کم بودند افرادی که اظهارداشتند این فرصتی است تا بتوانیم از آن استفاده کنیم و وضعیت ما در عرصه سیاست خارجی هم مشابه همین امر است.

دبیرکل حزب ندای ایرانیان گفت: با روی کار آمدن دولت‌های تندرو مانند آمریکا و برخی کشورهای اروپایی و عربی با وضعیتی مشابه قرعه‌کشی در تیم فوتبال مواجهیم و مشکلات اقتصادی، تورم، رکود و دیگر آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی و سختی حرکت در فضای سیاسی روبرو هستیم که همه این موارد ما را تشویق می‌کند ناامیدانه به وضع آینده نگاه کنیم.

وی تاکید کرد: مگر نیاموختیم که در حوادث و شرایط جنبش دانشجویی ققنوس‌ باید از خاکستر خود برون آید و پرواز کند. اگر امروز دهه امید و امیدواری است و در پرتوی جامعه شبکه‌ای و مجازی قرار داریم، باید بتوانیم با درک صحیح از تغییرات ملی به سمت توسعه همه‌جانبه حرکت کنیم.

فراهانی گفت: نقادی، عدالت‌خواهی، جنبش ضد فساد و دفاع از آزادی می‌تواند مجموعه‌ای از اهداف را ایجاد کند که جنبش دانشجویی براساس آن آینده‌ای بهتر را رقم زند و رضایت الهی را برای کشور خود به ارمغان بیاورد.

دانشجویی تاکید دانشگاه شورای سیاسی مبارزه تهران مسئله بارها انقلاب هستیم منتقد پیروزی فراهانی قرعه‌کشی تغییرات جامعه بی‌بدیل حماسه خرداد مختلف موارد می‌گذرد افزود استبداد می‌کند بتوانیم مشابه ایجاد انتقاد آمریکا اجتماعی تاکنون خشونت موثری صورتی رئیس‌جمهور خاتمی جام‌جهانی بررسی ناامیدانه اصلاحات دریچه می‌دید دانشجو بصیرت نمی‌دیدند عوام‌گرایی دیگران دهه‌های