برگزیده ها
وزارت نفت به تعهدات خود به دانشجویان دانشگاه صنعت نفت عمل کرده است

مازندمجلس: تهران- ایرنا- روابط عمومی وزارت نفت در پی تجمع عده‎ای از دانشجویان دانشگاه صنعت نفت در مقابل ساختمان این وزارتخانه با صدور اطلاعیه ای اعلام کرد: به تمامی تعهدات قانونی خود درباره این عده از دانشجویان عمل کرده است.

مازندمجلس: به گزارش ایرنا، ثبت نام از متقاضیان استخدام وزارت نفت که چندی پیش آغاز شد با حاشیه ها و واکنش های متعددی همراه شد؛ قرار است آزمون استخدامی وزارت نفت برای جذب 2300 نیرو در دی‌ماه امسال برگزار شود.
در این میان، گروهی از دانشجویان دانشگاه صنعت نفت خواستار استخدام در این وزارتخانه شده اند و تجمعاتی را در محل این دانشگاه و همچنین وزارت نفت برگزار کرده اند.
وزارت نفت در واکنش به تجمع این گروه در مقابل وزارت نفت امروز (یکشنبه) اطلاعیه ای را منتشر و اعلام کرده است: در ادامه تجمع‎های اخیر عده‎ای از دانشجویان دانشگاه صنعت نفت برای استخدام بدون قید و شرط در وزارت نفت، از شب گذشته (یازدهم آذر ماه) تجمعی در مقابل ساختمان مرکزی این وزارتخانه شکل گرفته که با سردادن شعار خواستار تحقق خواسته‎های خود هستند.
در این اطلاعیه افزوده شده است: هرچند به دفعات و در روزهای اخیر درباره این مطالبه دانشجویان اطلاع‎رسانی شده است و از ماه گذشته نیز حسب مقررات جاری صنعت نفت از تمامی دانش‎آموختگانی که مشخصات خود را در بانک اطلاعات اداره کل آموزش وزارت نفت ثبت کرده‎اند برای انجام مراحل مصاحبه، طب صنعتی و گزینش دعوت به عمل آمده است، اما متاسفانه بازهم عده‎ای از فارغ ‎التحصیلان دانشگاه صنعت نفت بدون توجه به مقررات استخدامی و فرآیندهای قانونی، بر خواسته خود مبنی بر استخدام بدون قید و شرط و خارج از ضوابط قانونی اصرار دارند.
در این اطلاعیه خاطر نشان شده است: حتی با وجود دعوت مدیران ارشد وزارت نفت برای شنیدن صحبت‎های این عده از معترضان در فضای منطقی و توام با آرامش، این عده حاضر به گفت‎وگو نشده و همچنان به تجمع خود ادامه داده‎اند.
در این اطلاعیه تاکید شده است: وزارت نفت به عنوان مجری نص صریح قوانین و ضوابط اداری و استخدامی به تمامی تعهدات قانونی خود درباره این عده از دانشجویان عمل کرده و برای جذب واجدان شرایط در صنعت نفت در چارچوب ضوابط و مقررات هیچ مانعی وجود ندارد.
به گز ارش ایرنا، قرار است 2هزار و300 نفر از طریق آزمون استخدامی در وزارت نفت جذب شوند که هزار و 250 نفر از این سهمیه به جذب نخبگان و هزار و 50 نفر نیز به جذب افراد حرفه‌ای باتجربه اختصاص دارد.
عموم جذب نخبگان به ستاد شرکت‌ها و بخش‌های تخصصی در سکوهای تولید نفت و گاز و بیشتر جذب نیروهای باتجربه به واحدهای عملیاتی تخصیص یافته است.

اخبار اقتصادی ایرنا در تلگرام: IRNAeco@
اقتصام*2022*1823
خبرنگار: میثم طاهری*انتشار: طاهره نبی اللهی

اقتصاد

وزارت نفت

دانشگاه

استخدام

وزارت دانشگاه استخدام دانشجویان اطلاعیه استخدامی ضوابط قانونی ایرنا مقررات درباره گذشته نخبگان باتجربه عده‎ای تمامی وزارتخانه آزمون واکنش تعهدات برگزار خواستار مقابل اعلام ادامه