برگزیده ها
نخستین مدیر زن اجرایی در وزارت کار منصوب شد

مازندمجلس: تهران- ایرنا- وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حکمی «پروانه نیک مرام» را به عنوان مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد منصوب کرد.

مازندمجلس: به گزارش عصر یکشنبه تارنمای وزارت تعاون، کار و رفاه احتماعی، «علی ربیعی» در این حکم آورده است: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بهره گیری از سرمایه های اجتماعی خود و با استفاده از ظرفیت های جامعه علمی کشور در راستای راهبری سیاست های معطوف به تثبیت فرایندهای کسب و کار، شناسایی و معرفی فرصت های اشتغال برای متقاضیان امر، آماده سازی جویندگان کار بویژه از طریق مهارت آموزی با هدف ورود پایدار آنان به بازار کار، نزد افکار عمومی جامعه دارای وظیفه، نقش و تعهد ممتازی است.
ربیعی از نیک مرام خواست با مراجع ذیربط استانی برای تقویت سرمایه گذاری ها در مشاغل بومی (صنایع دستی و توریسم طبیعت محور) همکاری کند و زمینه های شکلگیری، توانمندسازی و افزایش بهره وری تعاونی ها و نیز تعامل موثر با دستگاه های ذیربط برای حمایت از شرکت های تعاونی دانش بنیان را فراهم آورد.
نگهداشت به روز نظام جامع اطلاعات بازار کار و تسهیل فرایند اجرایی طرح اشتغال فراگیر و... و ایجاد، اصلاح و تقویت نهادهای پشتیبان توسعه کارآفرینی و تعامل با نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی به منظور جلب همکاری آنان در تحقق بخشی به برنامه ها از دیگر خواسته های مطرح شده در این حکم است.
ربیعی همچنین بر تقویت سازمان ها و تشکل های صنفی با هدف تعمیق اصل سه جانبه گرایی و نیز برنامه ریزی برای توسعه حوزه های رفاه اجتماعی و کاهش فقر و تحقق عدالت اجتماعی و حمایت از سرمایه های انسانی و تعادل در نظام جبران خدمت کارگران و نظارت بر اجرای دقیق قوانین و مقررات تاکید کرده است.
اهتمام جدی نسبت به راهبری برنامه های معطوف به آسیب های اجتماعی جامعه کار و تولید بویژه تامین نیازهای معطوف به توان خواهان از دیگر محورهای خواسته شده از نیک‌مرام است.
پروانه نیک‌مرام پیش از این معاون روابط کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد بود و 24 سال سابقه کار دارد.
به گزارش ایرنا، رییس جمهوری هشتم شهریورماه در نخستین گفت وگوی زنده تلویزیونی پس از تشکیل دولت دوازدهم، گفت: نگرانم چرا امروز شاهد گردش نخبگان با آن سرعتی که باید نیستیم؛ بنابراین من به همه وزیران دولت دوازدهم دستور دادم هر وزیری دستکم باید 2نفر از جوانان را در سمت معاون، مشاور یا دستیار وزیر بگمارند و از وجود یک خانم در یکی از این سمت های مشابه در تحول وزارتخانه ها استفاده کنند.

اخبار اقتصادی ایرنا در تلگرام: IRNAeco
اقتصام*٩١٢٣*1961*
تنظیم:زهره دریغ گفتار* انتشار: مریم مسعود

اقتصاد

انتصاب

مدير زن

وزارت تعاون

اجتماعی تعاون وزارت جامعه تقویت معطوف برنامه سرمایه ربیعی حمایت تعامل توسعه دوازدهم معاون نیک‌مرام خواسته تعاونی ایرنا بویژه استفاده گزارش اجرایی نخستین راهبری اشتغال ذیربط بازار دارای همکاری