برگزیده ها

مازندمجلس: معاون وزیر صنعت، با بیان اینکه رتبه دستگاههای حامی تولید از سوی دولت اعلام شود، گفت: مانع تولید در کشور نیستیم.

مازندمجلس:به گزارش خبرگزاری مهر، محمود نوابی با بیان اینکه همه درباره رفع مشکلات تولید صحبت می کنند؛ اما آسیب‌شناسی لازم صورت نمی‌گیرد، گفت: پیشنهاد می کنم پارلمان بخش خصوصی رتبه دستگاه هایی که حامی تولید بودند را اعلام کند.

رئیس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان افزود: سازمان حمایت، تنها یک سازمان قیمت‌گذار نیست؛ بلکه تنها دستگاه حاکمیتی در حوزه کارشناسی قیمت بوده و بر بازار نظارت می‌کند؛ پس نمی‌توان اعلام کرد که این سازمان، مانعی برای تولید به حساب می‌آید.

وی تصریح کرد: با وجود اینکه مبلمان کالایی بزرگ و حجیم است و نمی‌توان گفت این کالا به کشور قاچاق می‌شود؛ اما قاچاق در این صنعت مطرح است که واردات آن از مرزهای غیررسمی انجام می‌شود؛ این در حالی است که قاچاق مبلمان البته نسبت به دیگر کالاها کمتر است زیرا صرفه اقتصادی کمتری دارد.

نوابی با بیان اینکه هزینه تولید مبلمان در کشورمان بالا است، گفت: صنایع ما نیازمند بازسازی و نوسازی است همچنین با انباشت تولید مواجه هستیم و تولیدکنندگان باید به خدمات پس از فروش توجه بیشتری کنند؛ البته در حوزه صنعت قانون و مصوبه کم نداریم اما در اجرا مشکل وجود دارد، به طور مثال، مشوق‌های صادراتی ابلاغ شده است، اما منابع آن پرداخت نمی شود.

تولید مبلمان قاچاق اینکه اعلام می‌شود؛ نمی‌توان البته تولیدکنندگان کنند؛ نوابی دستگاه حمایت