برگزیده ها

مازندمجلس: قائم مقام سازمان عمل اسلامی عراق تأکید کرد: عراقی‌ها به هیچ وجه خواهان استقرار پایگاه نظامی آمریکا در کشورشان نیستند و با این امر مخالفند.

مازندمجلس: حسن الاسدی، قائم مقام سازمان عمل اسلامی عراق در شهر کربلا در مراسم دانش‌آموختگی نیروهای انصار امام حسین (ع) وابسته به حشد الشعبی گفت: مردم عراق ثابت کردند که خود بهترین و قوی‌ترین ارتش جهان برای درهم کوبیدن تروریسم را در اختیار دارند.  
وی گفت: استقرار نیروهای آمریکایی در عراق که هر روز نیز بر تعداد آنها افزوده می‌شود، در راستای هدف آمریکا برای باقی ماندن در عراق است.  
به گفته وی، هم اکنون ۸ هزار و ۴۰۰ نیروی آمریکایی در مناطق شمالی و غربی عراق و در پایگاه های ثابت و موقت در نقاطی مانند القیارة، حمام العلیل، اربیل، دهوک، سلیمانیه، کرکوک، عین الاسد، قامشلی، ربیعه، الحبانیة، اسپایکر و فرودگاه بین المللی بغداد مستقر هستند.  
قائم مقام سازمان عمل اسلامی عراق گفت: اقلیم کردستان عراق با توجه به شرایط مساعدتری که آمریکایی‌ها در آن دارند، شاهد حضور پرتعدادتری از آنهاست؛ درحالی که سایر استان‌های عراق خواه با اکثریت شیعه یا اهل سنت، مردم و نیروهای مسلح محلی، ادامه حضور آمریکایی‌ها را اشغال کشورشان تلقی می‌کنند.  
بر اساس گزارش العالم، در هفته اخیر بحث‌های فراوانی درخصوص تعداد و علل تداوم حضور نیروهای آمریکایی در عراق به ویژه با توجه به پایان نظامی داعش در محافل سیاسی و رسانه‌ای عراق مطرح است. 
نیروهای آمریکایی گزارش تعداد آمریکایی‌ها دارند استقرار نظامی آمریکا اسلامی پایگاه