برگزیده ها

مازندمجلس: رئیس مجلس شورای اسلامی به غرب هشدار داد که در مقابله با کشت و توزیع مواد مخدر احساس مسئولیت داشته باشد .

مازندمجلس:  علی لاریجانی پس از ورود به مسکو با حضور در جمع خبرنگاران، عنوان کرد: هدف اصلی از سفر به مسکو شرکت در کنفرانس مبارزه با مواد مخدر و نقشی که پارلمان ها می توانند در این زمینه داشته باشند، است.
رئیس مجلس شورای اسلامی همچنین تاکید کرد: ابعاد مسئله مواد مخدر بسیار گسترده شده هم از نظر تنوع و هم از این جهت که جنس های غیرصنعتی در بازار افزایش پیدا کرده؛ ضمن آنکه در کشور افغانستان هیچ کنترلی در زمینه تولید مواد مخدر وجود ندارد.
 لاریجانی تاکید کرد: البته برخی کشورها با حضور در افغانستان با هدف مبارزه با تروریسم و مواد مخدر تلاش کردند این موضوع را کنترل کنند اما نتیجه حضور آن ها افزایش چند برابری تولید مواد مخدر بود.
وی تاکید کرد: ایران و روسیه و کشورهای منطقه حق دارند نسبت به موضوع مواد مخدر حساسیت بیشتری داشته باشند و باید برای آن فکری کنند؛ هم از نظر کنترل سرمنشاء و هم برای روش مبارزه با مواد مخدر.
لاریجانی با بیان اینکه کشورهای مهم مخصوصا کشورهای غربی باید توجه زیادی به آسیب های مواد مخدر داشته باشند، گفت: آسیب های مواد مخدر دامن کشورهای غربی را نیز خواهد گرفت و اینطور نیست که در این مسئله احساس مسئولیت نکنند.
وی عنوان کرد: در کنفرانس بین المللی مبارزه با مواد مخدر تجربیات در سطح پارلمان به اشتراک گذاشته می شود و قوانینی که می تواند در این زمینه موثر باشد، مطرح خواهد شد و در نهایت عزم مشترکی در بین کشورها برای مبارزه با مواد مخدر به وجود خواهد آمد.
رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برای پشتیبانی و پیگیری های دوجانبه بین ایران و روسیه نشست هایی برگزار خواهد شد، بیان داشت: همچنین در حاشیه این نشست ها به فرم بندی خواهیم رسید تا حضور شرکت های مهم برای سرمایه گذاری در ایران افزایش پیدا کند.
معاون رییس دومای روسیه: ضرورت استفاده از تجربه سایر کشورها در مبارزه با مواد مخدر
سرگئی نیوروف معاون رییس دومای روسیه ضمن تقدیر از حضور دکتر علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در کنفرانس بین المللی مبارزه با مواد مخدر عنوان کرد: حضور اعضای پارلمانی در این کنفرانس نشان دهنده جدی بودن موضوع مواد مخدر است و باید به تصمیم مشترکی برای مبارزه با مواد مخدر دست پیدا کنیم.
وی عنوان کرد: باید تجربه سایر کشورها در مبارزه با این پدیده شوم را بررسی کنیم همچنین ایران را به عنوان یکی از پیشگامان مبارزه با مواد مخدر در منطقه می شناسیم و می توانیم از همکاری با آن استفاده موثری داشته باشیم.
معاون رئیس دومای روسیه ادامه داد: در حاشیه کنفرانس بین المللی مبارزه با مواد مخدر ملاقات های دوجانبه ای بین ایران و روسیه در سطح روسای پارلمان تشکیل خواهد شد تا زمینه های پشتیبانی قانونی از مبارزه با مواد مخدر مشخص شود.
مبارزه روسیه عنوان کنفرانس کشورها لاریجانی کشورهای زمینه افزایش معاون المللی دومای موضوع تاکید پارلمان باشند شورای همچنین اسلامی پشتیبانی تجربه دوجانبه حاشیه مشترکی استفاده تولید مسئولیت احساس مسئله افغانستان منطقه کنترل اینکه