برگزیده ها

مازندمجلس: معاون قضایی دادستان کل کشور در بخش مواد مخدر گفت: مواد مخدر معضل جهانی است و ما همیشه شرمنده مردم هستیم که چرا در مبارزه با این معضل تلاش بیشتری نکردیم.

مازندمجلس: سعید عمرانی با حضور  دربرنامه  تلویزیونی "جریان" در شبکه سه سیما  گفت: یکی از مسایل بزرگ قرن، مساله مواد مخدر بوده و هست. این مساله یکی از عوامل اصلی آسیب‌های اجتماعی است.به گزارش نامه نیوز وی افزود:  هر معضلی را که مطالعه می‌کنید ریشه‌ای در اعتیاد و مواد مخدر در آن پیدا می‌کنید.  این معضل جهانی است  و از دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب است. ما همیشه شرمنده مردم هستیم از این جهت که چرا تلاش بیشتری نکردیم زیرا اوضاع مورد قبول مردم و مسوولین و رهبری نیست.وی افزود: رسانه‌ها به این موضوع بیشتر بپردازند زیرا مبارزه با این معضل همت  جمعی را می‌طلبد.عمرانی درباره روش‌های قانونی در برخورد با خرده‌فروشان گفت: یک بخش کار جمع آوری اطلاعات و یک بخش دیگر  کارهای عملیاتی است که دوستان ما در ناجا انرا انجام می‌دهند و ماحصل کارشان به دست قوه می‌رسد.وی افزود: بخشی که در این حوزه به ما مربوط است این است که  با چند دسته مجرمین سر و کار داریم. یکی، دو مورد اینها در منظر مردم دیده می‌شوند مثل خرده فروشان و برخی عمده فروشان و برخی هم جنایتکارند و دیده نمی‌شوند و در خارج کشور هستند و عوامل داخلی دارند و ما با هر کدام از اینها برخوردی داریم. به عنوان مثال معتادین متجاهر و کارتن خواب‌ها را طبق  قانون باید به مراکزی که نگهداری اجباری می‌شوند، بفرستیم.وی افزود: قانون بعد از یکسال چالش در مجلس تصویب شد و  رویکرد جدیدی داشته و با قانون جدید مقداری از میزان اعدام‌ها کم شد و به نظرم این رویکرد اگر به سمت دیگر مثلا روی اموال قاچاقچی‌ها برود بهتر است. البته ابهامات و اشکالاتی در اجرا هم در قانون  مشاهده شده است.عمرانی تصریح کرد: قانون ۱۲ روزه اجرایی است. ما در قانون گذشته ۱۷ اعدام داشتیم و این موضوع به ۵ مورد تقلیل یافته و اعدام‌ها به حبس درجه یک تا ۳۰ سال تبدیل شده است. البته افزایش جمعیت کیفری زندان‌ها را خواهیم داشت ولی نظارت‌ها بیشتر می شود.
قانون افزود عمرانی البته اینها داریم می‌شوند فروشان اعدام‌ها بیشتر رویکرد می‌کنید هستیم مبارزه شرمنده جهانی مساله همیشه عوامل موضوع