برگزیده ها
انجمن سینمای انقلاب و دفاع‌مقدس منحل نمی‌شود/ حاشیه می‌سازند

مازندمجلس: احسان محمدحسنی مدیرعامل بنیاد «روایت فتح» خبرهایی مبنی بر انحلال انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس را رد کرده و آن را فضاسازی برخی افراد دانست.

مازندمجلس: به گزارش هنرنیوز ، احسان محمدحسنی مدیرعامل بنیاد فرهنگی هنری روایت فتح با بیان این موضوع که ساختار بنیاد فرهنگی روایت طی هفت ماهه گذشته شامل تغییراتی شده است درباره سرنوشت انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس توضیحاتی ارایه داد.

وی با بیان اینکه بنیاد روایت طی بیست ساله گذشته دچار عقب ماندگی شده بود، گفت: برای جبران این عقب افتادگی نیاز بود که خون تازه در رگ های این بنیاد تزریق شود و مجموعه روایت فتح را از یک مجموعه خاموش و کنار افتاده به یک مجموعه در مرکز منظومه فرهنگی تبدیل کنیم. به همین منظور تصمیم گرفتیم نشان و برند محبوب روایت فتح را دوباره احیا کنیم و تمام تولیدات این بنیاد با همین برندعرضه شوند.

مدیرعامل بنیاد فرهنگی روایت فتح درباره برخی اخبار مبنی بر انحلال انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس توضیح داد: انحلالی در کار نیست بلکه برخی از دوستان ما یک خبر موهوم و خودساخته را مطرح کردند و برمبنای صورت مساله ای که وجود خارجی نداشته شروع به جوسازی، توهین و تهمت کردند. برخی از این دوستان که اظهارنظر کردند مورد احترام ما و از پیشکسوتان و موسپیدکردگان سینمای دفاع مقدس هستند.

وی تاکید کرد: ما به هیچ وجه بنای انحلال این انجمن را نداریم و اتفاقا می خواهیم آن را تقویت کنیم. اگرچه گروه سینمایی روایت فتح از این پس تولیدات سینمایی بنیاد روایت را مدیریت خواهد کرد، اما ما به دنبال این هستیم که انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس را قوی تر از گذشته در عرصه سینما ببینیم که لازمه آن برگزاری مجمع عمومی و انتخاب شورای مرکزی و برگزیدن مدیرعامل انجمن است و امیدواریم این اتفاق تا قبل از جشنواره بعدی فیلم مقاومت در سال آینده رخ دهد.

قرار نیست صرفا یک باند، گروه یا جناح به فعالیت در سینمای انقلاب و دفاع مقدس بپردازد. دفاع مقدس و انقلاب اسلامی متعلق به همه آنهایی است که دل در گروه این آب و خاک دارنداین مدیر فرهنگی افزود: ما امروز در حوزه بیمه های تکمیلی هنرمندان انقلاب و دفاع مقدس و مسایل شخصی و رفاهی آنان انجمن یا صنفی را نداریم که انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس این خلا را پر خواهد کرد.

درباره انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس آدرس غلط می دهند

محمد حسنی اضافه کرد: مبنای فعالیت ما در گروه سینمایی روایت فتح میدان دادن به کسانی است که اثر قابل قبول و قدرتمند و باکیفیت تولید کنند؛ هم در محتوا و مضمون و هم در فرم و قالب. کسانی که اگرچه موسپیدکرده سینمای دفاع مقدس و مورد احترامند، اما باید اجازه تنفس به فیلمسازان دیگر هم بدهند. قرار نیست صرفا یک باند، گروه یا جناح به فعالیت در سینمای انقلاب و دفاع مقدس بپردازد. دفاع مقدس و انقلاب اسلامی متعلق به همه آنهایی است که دل در گروه این آب و خاک دارند.

مدیر بنیاد فرهنگی روایت فتح خاطرنشان کرد: ما امیدواریم کسانی که تولیداتشان بایگانی می شود و حتی خودشان از اکرانش سر باز می زنند، فضای سینمای دفاع مقدس را ملتهب نکنند. برخی دوستان مورد احترام ما که رفتارهایی شبیه «کاهنان معبد آمون» دارند درباره انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس آدرس غلط می دهند.

وی تاکید کرد:‌ امیدواریم کسانی که سرگرم باشگاه داری و بساز و بفروشی هستند، دایه مهربان تر از مادر سینمای انقلاب نشوند. اگرچه آنها هم حق دارند فیلم بسازند، اما سیاست ما این است که کسانی که شایسته تر هستند و با آثارشان ثابت می کنند برای انقلاب و شهدای دفاع مقدس دلسوزترند در این عرصه بمانند و به فعالیت خود ادامه دهند.

مدیرعامل بنیاد فرهنگی روایت فتح در پایان تاکید کرد: این مصاحبه را می خواستیم ۲ سال اینده انجام دهیم اما به خاطر دوستی خاله خرسه برخی از دوستان که می خواستند دل بچه های سینمایی را خالی کنند، لازم بود توضیحاتی درباره برنامه ها و فعالیت های بنیاد فرهنگی روایت فتح ارایه شود.

مهر
انقلاب روایت سینمای بنیاد انجمن فرهنگی فعالیت مدیرعامل کسانی درباره دوستان سینمایی دارند تاکید اگرچه مجموعه امیدواریم گذشته متعلق بپردازد آنهایی اسلامی انحلال توضیحاتی ارایه تولیدات احترام نداریم