برگزیده ها

مازندمجلس: رهبر کره شمالی می گوید کشورش به توسعه نیروی بازدارندگی اتمی خود ادامه خواهد و برای ساخت تسلیحات هیچ محدودیتی برای خود قایل نیست.

مازندمجلس: 'کیم جونگ اون' در جریان بازدید از کارخانه ' لاستیک سازی آمنوک گانگ' ویژه تریلرها و وسایل حامل راکت ها و موشک های این کشور خاطر نشان کرد ما راهی نیست که برای توسعه تسلیحاتی نپیموده باشیم و چالشی که برطرف نکرده باشیم هر عرصه ای را که لازم بوده است در اختیار گرفته ایم.
رهبر کره شمالی گفته است اکنون موشک های قاره پیمای بالستیک 'هواسونگ ـ 15 ' را در اختیار دارد که می تواند به کلاهک های اتمی مجهز شود و هر نقطه از آمریکا را در تیررس قرار دهد.
کارخانه 'آمنوک گانگ' کامیون های 18 چرخ را تولید می کند که با آن راکت های پیشرفته انتقال می یابد و دارای سکوهای بالا برنده موشک است.
خبرگزاری کره شمالی می نویسد که رهبر کره شمالی از بخش های مختلف کارخانه بازدید کرده و متکی بودن به فن آوری داخلی برای تولیدات را در آن ستوده و گفته است روحیه بالای کارگران و منش اخلاقی مسئولان او را در اینجا تحت تاثیر قرار داده است.
این گزارش اشاره دقیقی به زمان این بازدید نکرده اما آورده است که کیم از مسئولان این کارخانه خواسته بدون توجه به فشارها با اقتدار کار را ادامه داده و تولیداتی با فن آوری های پیشرفته تر در اختیار کشور قرار دهند.
به نظر می رسد بازدید رهبر کره شمالی از این کارخانه بعد از آخرین آزمایش موشکی این کشور که روز چهارشنبه انجام شد صورت گرفته باشد.
این موشک به مدت 43 دقیقه پرواز کرد 4500 متر ارتفاع گرفت و بعد از طی 950 کیلومتر مسافت در منطقه اقتصادی انحصاری ژاپن در دریایی شرقی یا همان دریای ژاپن فرود آمد.
کارشناسان می گویند با توجه به زاویه پرتاب موشک و ارتفاع 4500 کیلومتری، چنانچه این موشک در شرایط استاندارد پرتاب شود می تواند 13 هزار کیلومتر برد داشته باشد و خاک آمریکا را هدف قرار دهد.
کره شمالی اعلام کرده است این موشک قابلیت حمل کلاهک دارد و می تواند همه خاک آمریکا را در تیررس قرار دهد.
کره جنوبی و آمریکا هم بعد از پرتاب این موشک و به منظور فشار بر کره شمالی، از امروز بزرگترین رزمایش مشترک خود را در منطقه آغاز کرده اند.
این رزمایش بزرگ هوایی با حضور 230 جنگنده و دستکم 12 هزار نیروی نظامی آغاز شده است.
شمالی کارخانه آمریکا بازدید تواند اختیار پرتاب پیشرفته مسئولان کیلومتر رزمایش منطقه تیررس ارتفاع گزارش تسلیحاتی توسعه آمنوک باشیم گرفته نکرده کلاهک