برگزیده ها

مازندمجلس: مشاور امنیت ملی کاخ سفید با اعلام این‌که کره‌شمالی بزرگ‌ترین تهدید علیه آمریکاست، هشدار داد خطر جنگ میان این دو کشور هر روز بیشتر می‌شود.

مازندمجلس: ژنرال «هربرت مک‌مستر» مشاور امنیت ملی «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا، روز گذشته طی اظهاراتی هشدار داد که احتمال جنگ میان ایالات متحده و کره‌شمالی هر روز بیشتر می‌شود.
مک‌مستر کره‌شمالی را «بزرگ‌ترین تهدید کنونی علیه ایالات متحده» نامید و از افزایش خطر جنگ میان دو کشور سخن گفت.
وی اظهار داشت: «به نظرم (خطر جنگ) هر روز بیشتر می‌شود. انگار در عرصه یک مسابقه قرار داریم و برای حل این مشکل باید با هم مسابقه بدهیم.»
به گفته وی، دونالد ترامپ همچنان به این تعهد پایبند است که شبه‌جزیره کره را از تسلیحات هسته‌ای پاک کند و البته برای این منظور راه‌های غیرنظامی نیز وجود دارد از جمله این که واشنگتن از پکن بخواهد که تحریم‌های شدیدتری علیه پیونگ‌یانگ وضع کند چرا که چین تسلط اقتصادی بر کره‌شمالی دارد.
ژنرال مک‌مستر افزود: «راه‌هایی برای حل این مشکل وجود دارد که در عین حال بتوان از جنگ هم احتراز کرد، اما این عرصه مسابقه است و رهبری کره‌شمالی با هر موشکی که پرتاب می‌کند یا با هر آزمایش هسته‌ای که انجام می‌دهد توانایی تسلیحاتی کشور خود را افزایش می‌دهد.»
به گفته مشاور امنیت ملی کاخ سفید، او و دونالد ترامپ تصور می‌کنند که تحریم صد در صدی صادرات نفت به کره شمالی «اقدام مناسبی در این مقطع می‌تواند باشد» و چین باید مانع واردات نفت به کره شمالی شود چرا که «وقتی سوخت ندارید، نمی‌توانید موشک شلیک کنید.»
کره‌شمالی ترامپ مشاور دونالد مسابقه مک‌مستر بیشتر شمالی می‌دهد افزایش هسته‌ای امنیت بزرگ‌ترین تهدید ژنرال ایالات متحده