برگزیده ها

مازندمجلس: کیانوش راد گفت: بر این اساس تصور من این است که اگر چه برخی از مطالبات اصلاح طلبان شاید محقق نشده باشد، اما در مجموع اصلاح طلبان از دولت آقای روحانی رضایت دارند.

مازندمجلس: محمد کیانوش راد عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت ایران خصوص گردش به راست آقای روحانی و چرخش سیاسی ایشان گفت: به نظرم مواضع آقای روحانی تغییر اساسی نکرده و ایشان همان روحانی سال ۹۲ است که کاندیدا شد و برنامه‌های خود را به مردم ارائه داد. اگر چه شاید در سال ۹۴ بنابر اقتضائاتی که پیش آمد ایشان در مقام دفاع از خودشان ناچار به اتخاذ مواضعی روشن‌تر و شفاف تری شدند. اما به اعتقاد من آقای روحانی در بیان آن دیدگاه‌ها غیرصادقانه رفتار نکرد. 
 عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت ادامه داد:، اما بیان مواضع صریح و شفاف آقای روحانی انتظاراتی را در میان رای دهندگان به ایشان به وجود آورد که خواستار نمودهای بیشتری از آقای روحانی بوده و هستند. 
این فعال اصلاح طلب اضافه کرد: به هر حال آقای روحانی توانسته فضای نسبتاً آرامی در داخل کشور ایجاد کند و در مسائل اجتماعی و فرهنگی گام‌های قابل قبولی را در تعامل با اصولگرایان معتدل بردارد که همه این موارد می‌تواند رویکرد مثبتی برای فضای سیاسی جامعه ایران باشد. 
نماینده اسبق مجلس شورای اسلامی افزود: اگر کسی بتواند با ایجاد تعامل میان اصلاح طلبان و اصولگرایان معتدل و سایر جریانات سیاسی فضایی را برای گفت و گو و تعامل ایجاد نماید، چنین رویکردی می‌تواند به عنوان دستاوردی مهم و مثبت در تغییر رقابت‌های آشتی ناپذیر جناح‌های سیاسی که مبتنی بر تضادهای آشتی ناپذیر بود به سطح رقابت‌های اختلافی آشتی پذیر تغییر بدهد، این وضعیت اولاً برای ایران و انقلاب و در ثانی برای هر گروه‌های سیاسی امری مبارک و مثبت محسوب می‌شود.
کیانوش راد ادامه داد: بر این اساس تصور من این است که اگر چه برخی از مطالبات اصلاح طلبان شاید محقق نشده باشد، اما در مجموع اصلاح طلبان از دولت آقای روحانی رضایت دارند.
عضو شورای مرکز حزب اتحاد ملت ایران گفت: این نکته را نیز باید اضافه کرد که سطح خواسته ها، مطالبات و برنامه‌های اصلاح طلبان فراتر از دولت آقای روحانی است، اما این جریان به دلیل نگاه واقع بینانه از یک سو و تلاش‌های آقای روحانی از سوی دیگر، وضعیت فعلی را اگر ایده آل ندانند، اما آن را قابل قبول و قابل حمایت ارزیابی می‌کنند. 
کیانوش راد اقدامات روحانی در انتخابات را که به موجب انشقاق بیشتر در جامعه شده بود را عکس العمل جهت پاسخ به تخریب‌های او دانست و افزود: ایام انتخابات ایام رقابت هایی است که کاندیدا‌ها در فضای تبلیغ و تخریب سعی می‌کنند صدای خودشان را به گوش مخاطبان برسانند. برخی از مواضع آقای روحانی را باید مبتنی بر نوعی رفتار واکنشی و عکس العملی به تخریب‌های که علیه ایشان صورت میگرفت، ارزیابی کرد. 
وی ادامه داد: آقای روحانی در فضای تخریب گونه، رفتار متفاوتی از خود ارائه کرد، خصوصاً در هفته آخر ایام انتخابات با تبلیغاتی از سوی رقبای خود مواجه شد که از دید آقای روحانی تخریب ایشان و برنامه‌های دولت وی بود؛ او هم در مقام پاسخ گویی شاید در آن فضای تبلیغی راهی جز بیان سخنان صریح‌تر و روشن‌تر پیش رو نداشتند. 
این فعال اصلاح طلب افزود: به همین دلیل بخشی از مواضع روشن‌تر آقای روحانی را باید در همین چهارچوب تحلیلی مورد توجه قرار داد.
منبع: خبرگزاری دانشجو
روحانی اصلاح سیاسی مواضع طلبان شورای روشن‌تر رفتار ادامه کیانوش تعامل ایجاد برنامه‌های افزود تخریب انتخابات اتحاد تغییر ناپذیر مبتنی رقابت‌های مطالبات تخریب‌های ارزیابی وضعیت اضافه مرکزی دارند رضایت ارائه خودشان می‌تواند معتدل اصولگرایان جامعه