برگزیده ها

مازندمجلس: رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین مداخله فوری عربستان برای حمایت از شهر قدس و جلوگیری از اجرای تصمیم آمریکا در به رسمیت شناختن شهر قدس به عنوان پایتخت فلسطین اشغالی را خواستار شد.

مازندمجلس: محمود عباس روز یکشنبه تلفنی با محمد بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی درباره تازه ترین تحولات فلسطین گفتگو کرد.
محمود عباس در گفتگو با محمد بن سلمان تاکید کرد عربستان سعودی با توجه به جایگاهش در عرصه منطقه ای، عربی و بین المللی باید با دخالت فوری خود از شهر قدس و مقدسات مسلمانان و مسیحیان حمایت کند.
عباس تاکید کرد انتشار برخی خبرها درباره تصمیم قریب الوقوع آمریکا در مورد به رسمیت شناختن شهر قدس به عنوان پایتخت اسرائیل به طور قطع فرایند مذاکرات صلح در منطقه را تضعیف خواهد کرد.
محمد بن سلمان هم در پاسخ به محمود عباس مدعی شد که "مسئله حمایت از شهر قدس اهمیت ویژه ای برای عربستان دارد و این موضوع در صدر برنامه های ریاض قرار دارد".
 برخی منابع آگاه و مسئول آمریکایی روز جمعه اعلام کردند دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا قصد دارد چهارشنبه آینده و به طور رسمی شهر قدس را به عنوان پایتخت اسرائیل به رسمیت بشناسد.
درخواست عباس از سران آل سعود در حالی صورت می گیرد که آنان از مدتی پیش، روابط پنهان خود با اشغالگران صهیونیست را به تدریج آشکار کرده و درصدد عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی هستند.
عربستان محمود سلمان سعودی عنوان رسمیت پایتخت اسرائیل آمریکا روابط تاکید درباره گفتگو درخواست منطقه حمایت