برگزیده ها

مازندمجلس: رئیس جمهوری ترکیه می‎گوید آمریکایی ها با اپوزیسیون ترکیه در ارتباط هستند و می‎خواهند دولت آنکارا را از بابت اینکه مطابق میلشان رفتار نمی‎کند، تنبیه کنند.

مازندمجلس: «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهوری ترکیه می‌گوید آمریکا سعی می‌کند دولت وی را از بابت اینکه مطابق میلش رفتار نمی‌کند، متهم و تنبیه کند یا آن را به سازش وا دارد.
رئیس جمهور ترکیه که در جمع طرفداران حزب حاکم عدالت و توسعه سخنرانی می‌کرد، واشنگتن را متهم کرد که اهدافش را در داخل ترکیه با کمک جنبش «فتو» وابسته به «فتح الله گولن» رهبر مخالفین دولت آنکارا، عملی می‌کند.
اردوغان همچنین آمریکا را به حمایت از پ ک ک متهم کرد و افزود: نسبت دادن اقدامات مجرمانه به اتباع ترکیه‌ای ساکن آمریکا بخشی از سناریوی کلی واشنگتن برای ایجاد دو ‌دستگی در جامعه ترکیه است.
گفتنی است بخش پایانی اظهارات اردوغان به محاکمه «رضا ضراب» تاجر ایرانی- ترکیه‌ای اشاره دارد که از سوی آمریکا به اتهام دور زدن تحریم‌های ایران، تحت بازداشت است.
پیشتر، به دنبال ادعای رضا ضراب درباره اینکه اردوغان از مبادلات آنکارا- تهران در دوران اجرای تحریم های ضدایرانی آمریکا اطلاع داشته است، رئیس جمهوری ترکیه در دفاع از خود گفته بود: با توجه به اینکه تحریم‌ های اعمالی علیه ایران (در آن زمان) فقط از سوی آمریکا بوده و سازمان ملل محدودیتی علیه این کشور اعمال نکرده بود، ترکیه نیز تعهدی به رعایت آنها نداشته است.
بعد از این ماجرا، مقامات ترکیه گفتند قاضی پرونده رضا ضراب با گروه گولن در ارتباط است.
 گفتنی است فتح الله گولن از سال ۱۹۹۹ میلادی در تبعیدی خودخواسته در ایالت «پنسیلوانیا» آمریکا اقامت دارد و به سازماندهی کودتای نافرجام پانزدهم ژوئیه۲۰۱۶ متهم است.
آمریکا ترکیه اردوغان اینکه آنکارا ترکیه‌ای واشنگتن جمهوری تنبیه می‌کند