برگزیده ها

مازندمجلس: نخست‌وزیر سابق مصر که از امارات به قاهره بازگشته در نخستین مصاحبه تلویزیونی خود اعلام کرد که در امارات گروگان گرفته نشده بود.

مازندمجلس: «احمد شفیق» آخرین نخست وزیر مصر در دوران ریاست‌جمهوری «حسنی مبارک» روز یکشنبه با وکیل خود در هتلی در قاهره دیدار کرد.
بنا بر گزارش خبرگزاری «رویترز»، پیشتر پس از ورود شفیق از امارات به مصر، خانواده شفیق اعلام کرده بودند که احتمال گروگان گرفته شدن شفیق در امارات وجود دارد.
«دینا عدلی» وکیل شفیق در صفحه فیس‌بوک خود نوشت:‌«من یک ساعت پیش در یکی از هتل‌های قاهره با شفیق دیدار کردم و می‌توانم سلامت وی را تأیید کنم».
«احمد شفیق» نخست‌وزیر سابق مصر در نخستین حضور رسانه‌ای خود پس از سفر به امارات، در گفت‌وگویی تلفنی با یک شبکه تلویزیونی مصری اعلام کرد: «من کاندیداتوری خود را از امارات اعلام کردم. من حالا در مصر هستم و پیش از اعلام تصمیم نهایی خود در این رابطه تمام مسائل را بررسی خواهم کرد».
بنا بر گزارش شبکه «راشاتودی»، وی در بخش دیگری از اظهاراتش فرضیه گروگان گرفته شدن در امارات را تکذیب کرد و گفت: «من گروگان گرفته نشدم و از اقامت کاملا آزاد در هتل لذت بردم».
احمد شفیق ادامه داد، مقامات امارات به سراغ فرزندان من رفته‌اند و هر خدمت و کمکی که از دستشان بر می‌آمد، انجام داده‌اند.
«می» دختر «احمد شفیق» آخرین نخست‌وزیر دوره حسنی مبارک در مصر روز گذشته گفته بود که پدرش بالاجبار از امارات به مصر فرستاده شد تا در اختیار مقامات این کشور باشد.
«دالیا عدلی» وکیل حقوقی شفیق نیز روز شنبه اعلام کرده بود که مسئولان امارات شفیق را بازداشت کرده‌اند تا او را به مصر بازگردانند.
أحمد شفیق که پس از سرنگونی رژیم حسنی مبارک به امارات رفته بود، چند روز پیش اعلام کرده بود که در انتخابات ریاست‌جمهوری آینده مصر نامزد خواهد شد.
شفیق در انتخابات ریاست جمهوری سال 2012 با «محمد مرسی» به رقابت پرداخت و به اختلاف اندکی شکست خورد. مرسی هم یک سال بعد طی یک شبه کودتا از قدرت کنار گذاشته شد.
وی آخرین نخست وزیر دوره حسنی مبارک، رئیس جمهور اسبق مصر بود و سال 2012 این کشور را به قصد اقامت در امارات ترک گفت.
امارات اعلام گرفته مبارک گروگان گزارش دیدار قاهره انتخابات مقامات نخست‌وزیر ریاست‌جمهوری اقامت