برگزیده ها

مازندمجلس: خبرگزاری میزان- قائم مقام سازمان دانش آموزی وزارت آموزش و پرورش گفت: همه دانش آموزان هرمزگانی آسیب دیده در حادثه واژگونی اتوبوس، از بیمارستان مرخص شده و مشغول به درس خواندن هستند و سعی می‌شود عقب ماندگی تحصیلی آنها جبران شود.

مازندمجلس:

محمود علیگو در گفت و گو با خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری میزان گفت: در حادثه واژگونی اتوبوس دانش آموزان هرمزگانی که در حال رفتن به اردو بودند، ۲ دانش آموز از ناحیه دست و پا دچار قطع عضو، یک دانش آموز مشکوک به ضایعه نخاعی و ۲ دانش آموز از ناحیه صورت به شدت آسیب دیدند که به منظور درمان به بیمارستان شیراز اعزام و تحت اعمال جراحی قرار گرفتند.

وی افزود: خوشبختانه احتمال ضایعه نخاعی در دانش آموز هرمزگانی رد شد و با اعمال صورت گرفته، در صحت کامل با پا‌های خود راه می‌رود. این در حالی است که به منظور رفع کامل آسیب، جلسات فیزیوتراپی همچنان ادامه دارد.

قائم مقام سازمان دانش آموزی وزارت آموزش و پرورش خاطر نشان کرد: همه دانش آموزان دختر آسیب دیده از بیمارستان مرخص شده اند و تحت نظر معلمان خصوصی به تحصیل در خانه مشغول هستند. لازم به ذکر است دو دانش آموز قطع عضو و یک دانش آموز مستعد، به منظور کمک به حالات روحیشان در خبرگزاری پانا مشغول به کار شده اند.

علیگو عنوان کرد: درصد قابل توجهی از دیه دانش آموزان فوت شده در حادثه واژگونی اتوبوس پرداخت شد و مابقی آن‌ها در حال پیگیری است. همچنین پرداخت دیه تمامی دانش آموزان و یک مربی آموزش و پرورش مجروح در این حادثه در دستور کار دادستانی استان هرمزگان قرار گرفته و توسط بیمه البرز پرداخت خواهد شد.

وی درباره تغییرات اعمال شده در آیین نامه اردوی دانش آموزی گفت: بخش‌های ویژه آیین نامه جدید نظیر ممنوعیت حرکت اتوبوس اردو‌ها از ساعت ۲۳ الی ۵ صبح در حال اجرا است و بخش‌های دیگر آن باید از جانب وزیر آموزش و پرورش ابلاغ، و در دستور کار مدارس قرار گیرد.

آموزان حادثه اتوبوس پرداخت اعمال پرورش بیمارستان واژگونی هرمزگانی منظور آموزش بخش‌های دستور مشغول نخاعی خبرگزاری علیگو ناحیه ضایعه گرفته آموزی