برگزیده ها

مازندمجلس: رای الیوم نوشت: امروز پس از گذشت بیش از یک دهه از حمله آمریکا به عراق، بار دیگر همان طبل های جنگ را می شنویم و می بینیم که این بار رسانه های جهانی سعی در این دارند که ایران را شر مطلق بنامند، تنها چیزی که نسبت به آن زمان تغییر کرده، ارتباط نزدیک اعراب با اسرائیل است که به نحو مشمئز کننده ای سعی در ورود به ائتلافی با آن برای مقابله با ایران دارند.

مازندمجلس: این روزنامه عرب زبان آورده است: به نظر می رسد این شعار صهیونیستها در مورد عربها:«عربِ خوب همان عربِ مرده است»، در زمان حاضر محقق شده است که اسرائیل برخی رهبران عرب را «خوب» می نامد!
به گزارش نامه نیوز این دولتهای عربی از یک نکته غافل شده اند و آن اینکه چه با ایران اختلافاتی داشته باشند یا نه،این کشور،صاحب ملتی متمدن و تاریخی 2500ساله است که خدمات زیادی به عربها کرده؛ هرقدر هم که اختلافات اعراب با ایران جدی باشد، آنها باید در برابر تاریخ موضع مسئولانه ای اتخاذ کنند و خود را دور بدارند از اینکه روزی در تاریخ بعنوان اسب آمریکا برای به راه انداختن جنگی هسته ای علیه کشوری مسلمان از آنها یاد شود.
اما پس از تهاجم آمریکا چه اتفاقی می افتد و ایران برای آن روز چه تدابیری اندیشیده است؟
طبیعی است که در این احوال، ایرانی ها از تمام ابزارهای خود برای مقابله با آمریکایی ها استفاده می کنند. سپاه پاسداران ایران در پایگاههای خود در داخل این کشور، تاکتیکهای جنگهای چریکی را به خوبی آموزش دیده اند؛ همچنانکه طبیعت صخره ای و صعب العبور اغلب نواحی ایران کار را برای نیروهای زمینی متجاوز دشوار می کند.
برخی تحلیلگران آمریکایی خسارت های ایالات متحده در صورت آغاز جنگی علیه ایران را تا دهها هزار نیروی انسانی و تریلیونها دلار تخمین میزنند؛ درست است که بخش بزرگی از هزینه های مالی توسط امارات و عربستان سعودی تامین می شود، اما این به معنای وارد نشدن خسارتهای نامحدود به ایالات متحده، در زمینه های مختلف، نیست.
پس از آغاز تهاجم، ایران جبهه های خارج از مرزهای خود را می گشاید و سپاه پاسداران ایرانی که امتدادهایی در خارج از منطقه نیز دارد، می تواند ضربات دردناکی به منافع امریکا و هم پیمانان ان در خلیج فارس و اروپا وارد کند. نیروهای تابع سپاه پاسداران ایران، در عربستان سعودی و امارات می توانند با استفاده از زیردریایی های غدیر، عملیاتی با حجم تخریبی بسیار بالا را در اعماق جزیرة العرب ترتیب داده و مینهایی در زیر آب با هدف از بین بردن نیروهای دریایی عربستان سعودی، کار گذارند.
قایق های جنگی ایران، یکی دیگر از ابزارهای است که می تواند در تنگه هرمز ضررهای سنگینی به متجاوزان وارد کند، همانطور که زرادخانه موشکی ایران که برد برخی موشکهای آن به 2000کیلومتر نیز می رسد، می تواند برج های سعودی و اماراتی و اسمان خراش های دبی را با خاک یکسان کند.علاوه بر این، با بسته شدن تنگه هرمز، قیمت هر بشکه نفت تا 500دلار افزایش می یابد.
اما اسرائیل، خود را در تیر رس زرادخانه های موشکی حزب الله می یابد که در صورت بروز جنگ همچون باران سیاه بر سر صهیونیستها می بارد؛ از این رو، به احتمال زیاد نخست جنگی با حجم محدودتر به وقوع می پیوندد تا حزب الله و حشد الشعبی ضعیف شود، فتنه ای بین سنی و شیعه به راه انداخته می شود و شرایط برای حوثی ها دشوار می شود.
باید صریح باشیم؛ ایالات متحده به هر قیمتی خواهان جنگ است و برای آن تلاش می کند؛ در این میان برایش اهمیتی ندارد که چه میزان خسارت انسانی و مالی متحمل خواهد شد. درگیریهای فرعی که این روزها در خاورمیانه شاهد آن هستیم، تنها زمینه سازی هایی برای جنگی فراگیر است.
عربستان سعودی متحده ایالات پاسداران امارات نیروهای تواند دشوار خسارت انسانی زرادخانه زمینه موشکی آمریکایی اسرائیل عربها صهیونیستها افزایش اینکه تاریخ ابزارهای ایرانی تهاجم آمریکا استفاده