برگزیده ها

مازندمجلس: رئیس جمهوری افغانستان در دیدار با هیئت اداری و اعضای شورای ملی این کشور اعلام کرد که امارات متحده عربی به زودی میزبان کنفرانس بزرگی در مورد افغانستان خواهد بود..

مازندمجلس:  به گزارش نامه نیوز به نقل از افق، «محمد اشرف غنی» رئیس جمهوری افغانستان اعلام کرد که که امارات متحده عربی به‌ زودی میزبان کنفرانس بزرگ افغانستان خواهد بود؛ ۲ کشور به طور مشترک برای آمادگی در این زمینه کار خواهند کرد.
غنی شب گذشته در دیدار با هیئت اداری و اعضای شورای ملی این کشور گفت: امارات متحده عربی، آماده کمک به نیروی هوایی افغانستان است و به‌ منظور تامین صلح و ثبات در  این این کشور از تمام امکانات استفاده خواهد کرد.
به گفته وی در این کنفرانس بر روی چهار محور، حمایت از پروژه‌های افغانستان از طریق صندوق توسعه امارات، سرمایه‌گذاری، بازاریابی و کاریابی بحث خواهد شد.
رئیس جمهوری افغانستان در ادامه گفت، دولت افغانستان معاهده سری با هیچ کشوری به امضا نرسانده و به هیچ کشوری اجازه نمی‌دهد که از خاکش علیه همسایه ها استفاده کند.
وی افزود، دولت افغانستان تلاش خواهد کرد تا از روابط اقتصادی با هند به نفع توسعه اقتصادی این کشور استفاده کند.
اشرف غنی در این نشست، بزرگ‌ترین مشکل افغانستان را فقر و نبود برنامه مدون خواند و گفت: با تلاش های مشترک باید فضایی ایجاد شود تا اقتصاد کشور رشد و فقر به‌ صورت اساسی کاهش یابد.
وی افزود که در سفر به جمهوری آذربایجان در مورد افتتاح راه‌ «لاجورد» به‌طور مفصل با سران این کشور گفتگو کردیم؛ در ظرف ۲ سال آینده، باکو به‌مثابه بزرگ‌ترین مرکز صادرات افغانستان، تسهیلاتی را برای کابل فراهم خواهد ساخت
افغانستان امارات استفاده جمهوری کنفرانس افزود بزرگ‌ترین کشوری اقتصادی مشترک میزبان متحده توسعه