برگزیده ها
۴۰ درصد از یارانه طرح پاییزه کتاب به پایان رسیده است
مازندمجلس: ۴۰ درصد از یارانه طرح پاییزه کتاب به پایان رسیده است به گزارش خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا) به نقل از خبرگزاری صداوسیما، مجید غلامی جلیسه، گفت: ما امسال وارد سومین سال اجرای طرح‌های حمایتی کتاب از کتابفروشی‌ها و خریداران شده‌ایم و هر چه جلوتر می‌رویم استقبال از این طرح‌ها بیشتر می‌شود.
 
جلیسه افزود: این طرح در حال حاضر در ۳۱ استان کشور اجرا می‌شود و این جای خوشبختی دارد که تمرکز ما در تهران نیست بلکه ۸۰۰ کتابفروشی فعال در سراسر کشور از این طرح استفاده می‌کنند. در حال حاضر کتابفروشی‌های اصفهان، قم و کاشان بیشترین مراجعه کننده «طرح پاییزه کتاب» را داشته اند.
 
مدیر عامل موسسه خانه کتاب درباره افزایش میزان اعتبار کتابفروشی‌ها افزود: ما تلاش کردیم که در این دوره میزان یارانه اختصاص یافته به کتابفروشی‌ها را بیشتر کنیم، اما هر چقدر میزان این اعتبار هم اضافه شود به علت استقبال مردم و کتابفروشی‌ها باز هم نمی‌توانیم به‌صورت کامل نیاز مخاطبان را برآورده کنیم.
 
غلامی جلیسه درباره اثرات طرح پاییزه کتاب گفت: ما از شهرستان‌ها پیام‌های متعددی داشتیم که این طرح باعث شده است تا از تعطیلی کتابفروشی شهرشان جلوگیری شود، ولی به‌طور قطع این قبیل طرح‌ها یک مُسکن مقطعی است و برای حفظ کتابفروشی‌ها باید برنامه‌های بلندمدت را انجام داد.
 
به گفته جلیسه، طرح پاییزه کتاب تا ۲۲ آذر در تهران و تا ۲ دی در شهرستان‌ها ادامه دارد، در این طرح، کتابفروشی‌های عضو طرح به مخاطبان خود ۲۰ تا ۲۵ درصد تخفیف می‌دهند.
 
«طرح پاییزه کتاب» در ادامه طرح‌های تخفیفی برگزار می‌شود، این قبیل طرح‌ها که در فصل‌های مختلف سال برگزار می‌شود در قالب «عیدانه کتاب»، «تابستانه کتاب»، «پاییزه کتاب» است و با گذشت نزدیک به سه سال از برگزاری آن، تا کنون ۳ میلیون جلد کتاب به فروش رفته است.
پاییزه کتابفروشی‌ها جلیسه میزان طرح‌ها درباره اعتبار شهرستان‌ها برگزار ادامه کتابفروشی‌های مخاطبان افزود طرح‌های خبرگزاری یارانه استقبال بیشتر تهران غلامی کتابفروشی