برگزیده ها
ابهام در سقف مصرف منصفانه اینترنت علیرغم اجرایی شدن تعرفه‌ها/ اظهارات وزیر ‌و معاونش متناقض است

مازندمجلس: در حالی که تعرفه‌های جدید اینترنت ثابت نهایی شده اما با تناقض گفته های وزیر ارتباطات و معاون اش، همچنان نحوه محاسبه سقف مصرف منصفانه در قیمت جدید اینترنت نامحدود مبهم است.

مازندمجلس:، بررسی جداول تعرفه های جدید اینترنت نامحدود (غیرحجمی) شرکت‌های اینترنتی شنبه انجام و جداول نهایی شد.

بنابراعلام رسمی وزیر ارتباطات تعرفه های جدید اینترنت ثابت نامحدود با دو روز تاخیر رسما از یکشنبه باید اجرایی شده باشد.

اما در حالی که جداول نهایی و اجرایی شده اما گفته های  وزیر ارتباطات و معاون اش درباره نحوه محاسبه سقف مصرف منصفانه متناقض است و این موضوع همچنان مبهم باقی مانده است.

زیرا در مصوبه 266 کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات آمده که «آستانه استفاده منصفانه ترافیک داخل حداقل 2 برابر آستانه استفاده منصفانه ترافیک بین الملل باید باشد.» در نتیجه این بند برخی شرکت‌ها نسبت یک سوم ترافیک خارجی و دو سوم ترافیک داخلی را در مصرف منصفانه اعلام کردند.

سپس در حالی که به نظر می رسید این برداشت از مصوبه صحیح است، رگولاتور اعلام کرد که این تقسیر اشتباه است و صحیح این است که اگر سقف مصرف ایکس عدد اعلام می شه به اندازه ایکس عدد مصرف داخل و به اندازه نصف ایکس عدد مصرف ترافیک بین الملل باید حساب شود. در استفاده ترکیبی از هر دو نوع ترافیک  نیز نسبت یک به دو به همین روال است.

رییس این سازمان در چندین نوبت بر این نکته تاکید کرده است.

اما وزیر ارتباطات در توضیح نحوه محاسبه هر نوع ترافیک در سقف مصرف منصفانه کاملا خلاف این رویه را اعلام کرده است.

بنابراین در حالی که تعرفه‌های جدید اینترنت ثابت نهایی شده اما با تناقض گفته های وزیر ارتباطات و معاون اش، همچنان نحوه محاسبه سقف مصرف منصفانه در قیمت جدید اینترنت نامحدود مبهم است.

آ

منصفانه ترافیک ارتباطات اعلام وزیر ارتباطات اینترنت محاسبه نامحدود جداول نهایی استفاده اجرایی اندازه الملل معاون متناقض تعرفه همچنان مصوبه آستانه