برگزیده ها

مازندمجلس: رئیس شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان گفت: در سیاست خارجی نه دشمن دائمی داریم و نه دوست دائمی؛ آنچه در سیاست خارجی اهمیت دارد تنها منافع دائمی کشور است.

مازندمجلس: سید محمد صادق خرازی در همایش اصلاحات و جنبش دانشجویی در دانشگاه بوعلی سینای همدان در پاسخ به پرسش دانشجویان درباره اظهارات رئیس جمهوری در خصوص غیرعقلانی بودن مذاکره با آمریکا، با بیان اینکه مذاکره با آمریکای اوباما منطقی بود، گفت: اکنون مذاکره با آمریکای ترامپ که برهیچ قاعده منطقی و عقلانی وفادار نیست، به صلاح و منفعت کشور نیست و غیرعقلانی است.
این فعال سیاسی اضافه کرد: باید دید با کدام آمریکا قصد مذاکره داریم؛ یک روز با اوباما و امروز با ترامپی که حتی خود آمریکایی ها وی را تافته ای جدابافته می دانند. 
وی تصریح کرد: ترامپ، منطقی که در تاریخ ایالات متحده آمریکا بر مذاکرات هسته ای حاکم بود را جدی نمی گیرد. 
خرازی خاطرنشان کرد: یک روز شرایط حکم می کرد که با آمریکا مذاکره کنیم، اما امروز حکم نمی کند و اینها نشان دهنده عقل فعال و سیال سیاسی در درون حاکمیت ملی ماست و رئیس جمهوری مذاکره را به صلاح منافع ملی نمی داند. 
وی با اشاره به مناسبات سیاسی ایران و روسیه در چند دهه اخیر، فزود: مذاکرات با روسیه در شرایطی آغاز شد که اتحاد جماهیر شوروی 18 استان کشورمان را با موشک های دوربرد نشانه رفته بود، اما عقل سیاسی حکم می کرد که مذاکره کرده و منافع ملی را قربانی منافع گروهی و حزبی نکنیم. 
وی ادامه داد: هیچ رئیس جمهوری از زمان حضرت امام خمینی(ره) تاکنون در موضوع سیاست خارجی به صورت مستقل تصمیم نگرفته است، بلکه مراودات سیاسی براساس قانون اساسی و تصمیم شورای امنیت ملی و راهبردی به تصویب رسیده و سپس به سمع و نظر رهبر معظم انقلاب می رسد و سپس رئیس جمهوری و وزارت خارجه مجری می شوند.
خرازی تاکید کرد: اجرای هرگونه مسئله هسته ای و مناسبات ایران و ایالات متحده آمریکا و همچنین مناسبات ایران با کشورهای روسیه، سوریه، لبنان و عراق بدون در نظر گرفتن دیدگاه معظم له و رعایت ساختار سیاسی کشور امکان پذیر نیست. 
رئیس شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان با بیان اینکه روحانی آغازگر مذاکرات هسته ای نبوده است، یادآور شد: این مذاکرات در ماه های پایانی دولت دهم شکل گرفته بود و به رغم مخالفت های برخی آقایان، رهبر معظم انقلاب آن مذاکرات را تایید کرد و وزرای خارجه و معاونان وقت همان کسانی هستند که اکنون نیز در سیستم سیاسی کشور حضور دارند؛ لذا آنچه که انجام گرفت براساس نظر جمعی و مصوبات شورای امنیت ملی ایران صورت گرفت. 
مذاکره سیاسی آمریکا مذاکرات جمهوری منافع خرازی منطقی شورای روسیه ترامپ مناسبات آمریکای تصمیم امنیت خارجه انقلاب براساس اکنون غیرعقلانی خارجی سیاست اینکه اوباما ایالات امروز متحده