برگزیده ها
چین تلاش برای مسدودکردن دسترسی به اینترنت جهانی را تکذیب کرد

مازندمجلس: در حالی که به تازگی اخباری در مورد احتمال مسدودشدن دسترسی به اینترنت جهانی در چین در رسانه های غربی منتشر شده بود، مقامات چینی این خبر را تکذیب کرده اند.

مازندمجلس: به نقل از اسین ایج، شی جین پینگ، رئیس جمهور چین روز گذشته اعلام کرد که چین قصد ندارد درهای خود را بر روی اینترنت جهانی ببندد. اما اعمال حق حاکمیت سایبری را کلید توسعه اینترنت در این کشور می داند.

این اظهارات در قالب بیانیه ای توسط هانگ کامینگ رئیس حزب کمونیست چین و در جریان برگزاری مجمع سیاست گذاری سایبری چین که در شهر ووژن در شرق این کشور برگزار می شود، قرائت شد.  

در ادامه این بیانیه رئیس جمهور چین تصریح کرده بود: توسعه فضای سایبری در چین با سرعت در حال انجام است و درهای چین روز به روز گشوده تر خواهد بود. حاکمیت سایبری ایده ای است که دولت ها باید قادر به تحقق آن باشند و بتوانند بدون مداخله خارجی از اینترنت استفاده کنند.

در ماه ژوئن گذشته، چین قوانین امنیت سایبری جدیدی را به تصویب رسانده بود که شرکت های خارجی را ملزم به ذخیره سازی داده های کاربران در داخل این کشور و پذیرش کنترل های دولتی می کرد و همین امر گمانه زنی در مورد احتمال قطع دسترسی به اینترنت جهانی در داخل چین افزایش داده بود.

آ

اینترنت سایبری جهانی توسعه بیانیه خارجی درهای جمهور گذشته دسترسی حاکمیت