برگزیده ها
تمایل مجارستان به افزایش خرید نفت از ایران

مازندمجلس: وزیر اقتصاد مجارستان از تمایل این کشور به افزایش خرید نفت از ایران خبر داد و گفت: روابط بانکی ایران و مجارستان تسهیل می شود.

مازندمجلس: وزیر اقتصاد مجارستان از تمایل این کشور به افزایش خرید نفت از ایران خبر داد و گفت: روابط بانکی ایران و مجارستان تسهیل می شود.

به گزارش ایلنا، میهایلی وارگا صبح امروز (دوشنبه، ۱۳ آذرماه) پس از دیدار با بیژن زنگنه، وزیرنفت درباره برنامه مجارستان برای افزایش خرید نفت از ایران، اظهار کرد: ما مایل هستیم که خرید نفت از ایران را در آینده افزایش دهیم.

شرکت مول مجارستان (MOL) پس از لغو تحریم‌ها و اجرای برجام یک محموله یک میلیون بشکه ای نفت از ایران خریداری کرده است.

وزیر اقتصاد مجارستان درباره مذاکرات انجام شده در زمینه روابط مالی و بانکی میان ایران و مجارستان تصریح کرد: بنا شد تا روابط مالی میان دو کشور تقویت شود. ضمن این که تلاش می کنیم مشکلی برای سرمایه گذاران ایجاد نشود.

وی بر گسترش روابط بانکی ایران و مجارستان تاکید کرد و گفت: براین اساس هفته گذشته یک هیئت از بانک‌های مجارستان به ایران سفر کردند و مذاکرات بسیار مفیدی با طرف‎های ایرانی داشتند؛ ضمن این که مانعی نمی بینم تا روابط بانکی به شیوه گذشته خود بازگردد.

غلامحسین شافعی، رئیس اتاق بازرگانی ایران دیروز (یکشنبه، ۱۲ آذرماه) در همایش بزرگ اقتصادی ایران و مجارستان اظهار کرده بود: هیچ تجارتی بدون نقل و انتقال پول امکان پذیر نیست؛ امیدواریم دولتمردان طرفین در زمینه حل مسائل بانکی، گام‌های مهمی بردارند.

مجارستان کشوری در اروپای مرکزی بوده که پایتخت آن بوداپست است. این کشور حدود ۹ میلیون و ۸۸۰ هزار نفر جمعیت دارد. پرجمعیت‌ترین شهر این کشور بوداپست با یک میلیون ۷۴۰ هزار نفر جمعیت است.

 

مجارستان بانکی روابط افزایش میلیون اقتصاد گذشته بوداپست زمینه جمعیت درباره تمایل آذرماه اظهار مذاکرات