برگزیده ها

مازندمجلس: نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی از رییس‌جمهور خواست بر اساس وعده‌های خود در مورد باز شدن فضای دانشگاه عمل کند تا فعالیت‌های دانشجویی از حالت رخوت و سستی خارج شود.

مازندمجلس: پروانه مافی در آستانه 16 آذر اظهار کرد: با توجه به اتفاقاتی که در دهه اخیر در حوزه سیاسی و در دانشگاه‌ها رخ داده نوعی خودسانسوری و کناره‌گیری دانشجویان از مسائل سیاسی احساس می‌شود.
وی افزود: البته دانشجویان در انتخابات ریاست جمهوری سال 92 و 96 و انتخابات مجلس در سال 94 حضور اثرگذاری در عرصه سیاسی داشتند و در تغییر شرایط کشور موثر بودند اما به نظر می‌رسد هنوز سایه شرایط قبل از سال 92 بر دانشگاه‌ها حاکم است.
این عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس یادآور شد: حتی اگر آزادی لازم در دانشگاه‌ها وجود داشته باشد به نظر می‌رسد رغبت، انگیزه و تمایل لازم در بین دانشجویان کمتر دیده می‌شود، گویا شرایط به طور کامل فراهم نشده و هنوز فضای خوف و رجا بین دانشجویان وجود دارد.
مافی تاکید کرد: با توجه به وعده‌های آقای روحانی در زمینه باز شدن فضای دانشگاه‌ها در ایام انتخابات، وزارت علوم باید این شرایط را مهیا کند تا فعالیت‌های دانشجویی از حالت رخوت و سستی خارج شود.
وی در پایان گفت: هر چه دانشجویان شاداب‌تر و با انگیزه‌تر در عرصه سیاسی فعالیت کنند فضای سیاسی و اجتماعی کشور هم بهتر خواهد شد و ما موظف هستیم این شرایط را برای فعالیت‌های دانشجویی فراهم کنیم.

دانشجویان شرایط سیاسی دانشگاه‌ها انتخابات دانشجویی فعالیت‌های فراهم می‌رسد