برگزیده ها

مازندمجلس: خبرگزاری میزان- معاون پایش و نظارت محیط زیست تهران گفت: تعویض کاتالیست در خودروهای عمومی و تاکسی ها اهمیت بیشتری دارد و بر اساس گزارش ها اکنون ۴۰ هزار تاکسی پایتخت نیازمند تعویض کاتالیست هستند.

مازندمجلس:

به گزارش خبرنگار گروه جامعه، محمد رستگاری در برنامه زنده تلویزیونی گفت: کتالیست ها گازهای خروجی اگزوز را اصلاح می کنند و با توجه به تردد مستمر خودروهای عمومی و تاکسی ها در سطح شهر تعویض این قطعه اهمیت بسیاری دارد.

وی با اشاره به نیاز 40 هزار تاکسی به تعویض کاتالیست اظهارکرد: تعویض این قطعه نقش قابل توجهی در کاهش آلودگی هوا دارد و موضوع تاکسی های در کارگروه کاهش آلودگی هوا مطرح شده است. 

رستگاری درباره تشدید برخوردها با خودروها خاطرنشان کرد: استاندارد خروجی اگزوز خودرو در معاینه فنی تشدید شده و اگر کتالیست خودرو مشکل داشته باشد معاینه فنی داده نمی شود.

وی افزود: اگر خودروهای کاتالیست نداشته باشند یا کاتالیست آن مشکل داشته باشد، معاینه فنی به مالک داده نمی شود و روزی 50 هزار تومان جریمه خواهند شد.

معاون پایش محیط زیست تهران با اشاره راه های شناسایی کتالیست های معیوب گفت: با مشاهده امکان شناسایی وجود ندارد. فرآیند از بین رفتن کاتالیست یکدفعه نیست و عمر آن به کیفیت سوخت و نحوه رانندگی بستگی دارد. برای همین عمر کاتالیست ها بین 80 هزار تا 120 هزار کیلومتر پیمایش در نظر گرفته شده است.

وی همچنین تصریح کرد: اعتبار تعویض کاتالیست تاکسی ها از محل عوارض آلایندگی صنایع به شهرداری تامین می شود و مدیریت شهری چگونگی تعویض آن را مدیریت و برنامه ریزی خواهد کرد.

کاتالیست تعویض تاکسی معاینه کتالیست تشدید خودرو شناسایی آلودگی مدیریت اگزوز برنامه تهران خروجی معاون خودروهای اشاره