برگزیده ها

مازندمجلس: خبرگزاری میزان- تعدادی از ورثه خانه تاریخی حاجباشی اراک قسمتی از این بنا که هفته گذشته به ثبت ملی رسیده بود را تخریب کردند.

مازندمجلس:

به گزارش گروه جامعه خبرگزاری میزان، سیدمحمد حسینی مدیرکل میراث فرهنگی استان مرکزی گفت: نیمه شب گذشته تعدادی از ورثه خانه تاریخی حاجباشی اراک بر خلاف قانون اقدام به تخریب قسمت هایی از این بنای ارزشمند کرده اند. این اقدام تعرض به یک ثروت ملی است و به جد و بدون کوچکترین ملاحظه ای پیگیری قانونی خواهد شد و خاطیان میبایست ابتدا به مراجع قضایی و سپس افکار عمومی پاسخگو باشند.

وی افزود:  کارشناسان اداره کل در مرحله تشکیل پرونده این بنا برای ثبت ملی، برداشت های تخصصی و دقیقی را از این بنا داشته اند و با زحمات مداوم و صرف هزینه های قابل توجه پرونده ثبت ملی این بنا را تهیه کردند تا هفته گذشته پس از ، این اثر به ثبت ملی رسید اما اکنون عده ای با تعرض به این بنا در حقیقت تیشه بر ریشه قانون زده اند.

حسینی در ادامه گفت: با اطلاع کارشناسان و یگان حفاظت اداره کل، از پیشروی بیشتر تخریبگران جلوگیری شد اما متخلفان در عین قساوت اقدام به تخریب ستون های اصلی بنا کرده اند. اداره کل نیز اکنون به دنبال حکم بازداشت متعرضان به این بناست.هر مدیر، فرد آگاه و یا ورثه ای که به این بنا متعرض شده باید پاسخگو و منتظر پیگیری ویژه اداره کل در این خصوص باشد زیرا به هیچ عنوان از این تخلف آشکار نخواهیم گذشت.

اداره اقدام تخریب پرونده اکنون کارشناسان پیگیری حسینی گذشته قانون پاسخگو