برگزیده ها

مازندمجلس: شهردار تهران گفت: شهروندان باید احساس کنند شهر و شهرداری متعلق به آنهاست باید طوری عمل کنیم که عموم شهروندان افرادی را که در شهرداری تهران خدمت‌رسانی می‌کنند از خودشان بدانند.

مازندمجلس: محمدعلی نجفی؛ شهردار تهران در مراسم افتتاح 53 پروژه اجتماعی، فرهنگی، ترافیکی، عمرانی و محیط زیستی منطقه 11 گفت: شهر موجودی چند وجهی و زنده است که تحت تاثیر اتفاقات شهری، روحیه آن تغییر می‌کند گاهی برخی شهرها با عنوان‌های مختلف نامیده می‌شوند مثلا شهری خشن، عبوس یا مهربان شناخته می‌شود.
شهردار تهران ادامه داد: همچنین شعارهایی مانند شهر دوستدار کودک، دوستدار معلولان و زنان، عنوان می‌شود که از جنبه‌های واقعی و علمی قابل توجیه هستند.
نجفی با تاکید بر اینکه این علاقمندی نسبت به کودکان باید در وجوه ظاهری شهر ملموس باشد، گفت: ما در برنامه‌ریزی‌ها اصرار داریم به همه وجوه شهر توجه شود. باید به روح شهر به همان میزانی که به توسعه کالبدی توجه می‌شود تاکید داشته باشیم. اگر یک بعدی به شهر نگاه کنیم قطعا نمی‌توان آرامش را برای شهروندان به ارمغان آورد.
شهردار تهران افزود: مسائل فرهنگی و روابط انسانی در شهر باید مورد توجه قرار گیرد اما این به معنای فراموشی اجرای پروژه‌های و توسعه سازه‌ای شهر نیست گاهی بعضی فعالیت‌های سازه‌ای نیز چندوجهی هستند مانند پارکی که در گذران اوقات فراغت و ایجاد شور و نشاط در منطقه و محله تاثیرگذار است.
نجفی تاکید کرد: اگر ما به مسائل انسانی شهر بیشتر توجه کنیم این به معنای آن نیست که به سایر موارد شهر بی‌توجهیم. پروژه‌های عمرانی در صد روز گذشته که شهرداری تهران را بر عهده گرفته‌ام ادامه داشته و خواهد داشت هر چند که شهر تهران به لحاظ مالی با مشکلاتی مواجه است اما بی‌تردید این مشکلات حل خواهد شد و برای تامین منابع مالی راه‌های جدیدی ایجاد می‌کنیم.
او درباره بعضی شایعات مبنی بر تعطیلی فعالیت‌های عمرانی در تهران گفت: چنین شایعاتی درباره تعطیلی فعالیت‌های عمرانی یا بی‌توجهی به این فعالیت‌ها در تهران با واقعیات شهر و آنچه که میان مدیران شهر وجود دارد متفاوت است. همین امروز یکی از روحانیون به من گفت شما دستور داده‌اید کمک به مساجد قطع شود این مساله جدیدی بود که شنیدم بنابراین نباید به شایعات توجه کنیم.
نجفی خاطرنشان کرد: سیاست شورا و شهرداری تهران حمایت و تقویت شورایاری‌هاست البته در این حوزه ضعف‌هایی نیز وجود دارد که باید برطرف شوند. مساله محله محوری یکی از اصول برنامه‌ریزی‌های شورا و شهرداری تهران در سال‌های آینده خواهد بود.
او افزود: در مطالعات برنامه پنج ساله سوم شهرداری که آغاز شده برای همه مناطق برنامه‌ای جداگانه در چارچوب برنامه‌های شهرداری تهران برای توسعه محلات و مناطق تدوین می‌شوند و سیاست‌مان حمایت از شورایاری‌ها خواهد بود زیرا معتقدیم اگر عموم شهروندان احساس مسئولیت نکنند کارهای شهر به خوبی پیش نمی‌رود.
شهردار تهران افزود: شهروندان باید احساس کنند شهر و شهرداری متعلق به آنهاست باید طوری عمل کنیم که عموم شهروندان افرادی را که در شهرداری تهران خدمت‌رسانی می‌کنند از خودشان بدانند ما ساختارهایی که می‌تواند مشارکت مردم را افزایش دهد در سطح شهر تهران توسعه خواهیم داد و امیدواریم با برنامه‌ریزی درست و تلاش موثر برای بهبود شرایط شهر اقدامات تاثیرگذاری انجام شود و تهران روزی شهری نمونه از همه ابعاد شود.
تهران شهرداری شهردار توسعه عمرانی شهروندان افزود فعالیت‌های شایعات تاکید جدیدی ایجاد احساس مناطق درباره تعطیلی سازه‌ای حمایت مساله انسانی مانند ادامه می‌شوند منطقه دوستدار مساجد معنای فرهنگی مسائل پروژه‌های