برگزیده ها
وضعیت تئاتر کشور فاجعه است
مازندمجلس: نویسنده و کارگردان نمایش "راز" گفت: وضعیت تئاتر کشور فاجعه است. بی عدالتی وحشتناکی عرصه تئاتر را فرا گرفته است. برخی مجبورند به سختی یک اثر را روی صحنه ببرند و برخی کارشان با ولخرجی روی صحنه می رود.

به گزارش هنرنیوز، اعظم بروجردی نویسنده و کارگردان تئاتر در خصوص وضعیت فعلی تئاتر کشور گفت: وضعیت تئاتر کشور فاجعه است. بی عدالتی وحشتناکی عرصه تئاتر را فرا گرفته است. برخی مجبورند به سختی یک اثر را روی صحنه ببرند و برخی کارشان با ولخرجی روی صحنه می رود.

وی در همین راستا افزود: متاسفانه کسانی این روزها میلیاردی در تئاتر خرج می‌کنند که روزگاری ادعای ارزشی بودن داشتند و حالا خودشان را به جریان مسموم تئاتر تجاری سپرده اند و این روزها آثاری را کار می‌کنند که اصلاً به اعتقادشان نمی‌خورد.

این نمایشنامه نویس تئاتر با گلایه از رنگ عوض کردن برخی در عرصه تئاتر تصریح کرد: این روزها در تئاتر نمی‌توان گفت یک نفر خوب و است و دیگری بد است زیرا همین شب‌ها نمایشی از فردی روی صحنه می‌رود که تا سال پیش ادعای ارزشی بودن داشت. من نمی‌فهمم اگر بودجه‌ای برای تئاتر وجود ندارد پس چطور نمایشی با چنین هزینه‌ای در تالار وحدت روی صحنه می‌رود؟.

وی ادامه داد: افرادی در سیستم تئاتر وجود دارند که بودجه های کلان را صرف آثار غیر ارزشی کرده‌اند. این در حالی است که جوانان ما با چنگ و دندان و بی ادعا تئاترهای ارزشی خوبی روی صحنه می‌برند و برای اندک کمک هزینه‌ای التماس می‌کنند.

نویسنده و کارگردان نمایش "راز" با گلایه از دستمزدهای میلیونی در تئاتر تاکید کرد: فردی نمایش میلیاردی را روی صحنه برده است که ادعای مسلمانی می‌کند. در صورتی که اگر این فرد به واقع به اعتقاداتش پایبند بود این هزینه را صرف جوانانی می‌کرد که هر روز برای اندکی سرمایه به هر دری می‌زنند.

وی تخصیص بودجه به گروه‌های تئاتری جوان را به شدت با اهمیت خواند و اضافه کرد: می‌توان به جای هزینه‌های زیاد و ولخرجی کردن به گروه‌های جوان سرمایه داد و از همین طریق نظارت بهتر و بیشتری به تولید محتوا در آثار داشت.

بروجردی تئاتر ایران را رقابتی ناعادلانه خواند و خاطرنشان کرد: مشکل اصلی و عمده آنجاست که هیچ عدالتی در تئاتر وجود ندارد و سرمایه به طرزی ناعادلانه تقسیم می‌شود.
تئاتر ارزشی وضعیت ادعای سرمایه ولخرجی عدالتی فاجعه نویسنده کارگردان روزها نمایش هزینه‌ای ندارد گروه‌های ناعادلانه خواند نمایشی بودجه بروجردی گرفته وحشتناکی مجبورند ببرند میلیاردی کارشان گلایه