برگزیده ها
آزمایش موفق اینترنت 5.75 گیگابیتی برای کاربران همراه در هند

مازندمجلس: شرکت اریکسون با موفقیت خدمات دسترسی به اینترنت با سرعت 5.75 گیگابیت در ثانیه را برای کاربران سرویس های نسل پنجم آزمایش کرده است.

مازندمجلس: به نقل از اسین ایج، با راه اندازی چنین خدماتی اجرای آنی بازی های آنلاین با کیفیت بالا و مشاهده ویدئوهای زنده فوق دقیق از طریق گوشی و تبلت امکان پذیر می شود.

میزان تاخیر در زمینه انتقال داده ها از طریق این خدمات تنها 3 میلی ثانیه است و لذا وقفه ای در زمینه دسترسی به خدمات چندرسانه ای برای کاربران و مشترکان این سرویس رخ نمی دهد.

هند مدتی قبل از پوشش مطلوب خدمات نسل چهارم تلفن همراه برخوردار شده و حالا برای تسهیل دسترسی به اینترنت پرسرعت در تمامی نقاط این کشور درصدد ایجاد پوشش خدمات مخابراتی نسل پنجم است.

پیش بینی می شود با تکمیل پوشش این شبکه در شهرهای بزرگ هند سرعت دسترسی به اینترنت به حداقل یک گیگابیت در ثانیه برسد. بررسی ها حاکیست ایجاد شبکه یادشده فرصت درآمدی 27 میلیارد دلاری را تا سال 2026 برای اپراتورهای مخابراتی هند ایجاد خواهد کرد.

پیش بینی می شود بخش کشاورزی هند به استفاده از این خدمات بسیار علاقمند باشد و تنها از طریق کشاورزان 400 میلیون دلار درآمد نصیب اپراتورهای نسل پنجم تلفن همراه شود. بخش خرده فروشی هم 1.15 میلیارد دلار درآمد را نصب شرکت های مخابراتی خواهد کرد.

شبکه های نسل پنجم ترافیک داده همراه را تا هند تا سال 2023 یازده برابر خواهند کرد و مصرف ماهانه داده هر کاربر از 3.9 گیگابایت در سال 2017 به 18 گیگابایت در سال 2023 افزایش خواهد یافت. تعداد کل مشترکان تلفن همراه در هند در سه ماهه سوم سال 2017 بالغ بر 1.185 میلیارد نفر بوده است.

آ

خدمات همراه ایجاد میلیارد مخابراتی اینترنت دسترسی درآمد گیگابایت اپراتورهای کاربران ثانیه زمینه مشترکان