برگزیده ها
معاون وزیر راه: خودروی داخلی کمترین ایمنی را دارد

مازندمجلس: تهران- ایرنا- معاون وزیر راه و شهرسازی، کیفیت پایین خودروهای ساخت داخل را از عوامل افزایش تلفات انسانی در حوادث جاده ای برشمرد و گفت: اگر تعرفه واردات خودرو کاهش یابد، مردم خودروی ایمن استفاده می کنند و خسارت های تحمیلی به جامعه و شرکت های بیمه کم می شود.

مازندمجلس: به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، «داود کشاورزیان» روز دوشنبه در بیست و چهارمین همایش بیمه و توسعه اظهار کرد: یک میلیارد خودرو در جهان پلاک شده که دو درصد این آمار مربوط به ایران است، در حالی که تنها یک درصد جمعیت دنیا در ایران زندگی می کند.
رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، سهم ایران از تلفات جاده ای در جهان را 1.25 درصد برآورد کرد و گفت: پارسال 1.5 میلیون خودروی جدید در کشور پلاک شد که این به معنای رشد 11 درصدی تردد در کشور است.
وی افزود: با توجه به افزایش تردد خودرو در کشور، کاهش تلفات جاده ای که خسارت های سنگینی را به جامعه و شرکت های بیمه وارد می کند، بسیار سخت است.
کشاورزیان، استفاده مردم از خودروهای ایمن تر، راه ایمن و امداد و نجات مناسب را از ارکان ایمنی در جاده های کشور برشمرد و گفت: مدیریت ریسک باید در بیمه خودروها لحاظ شود.
معاون وزیر راه ادامه داد: خوشبختانه در قانون بیمه شخص ثالث در ماده 18 به مواردی اشاره شده که وضع خودرو، کاربری خودرو و سال ساخت خودرو باید در محاسبه هزینه بیمه لحاظ شود.
وی تأکید کرد: خودروهایی که در کشور تولید می شود، کمترین ایمنی را در بین خودروهای جهان دارند و باید فکری به حال خودروهای غیرایمن کنیم.
کشاورزیان از مسعود کرباسیان وزیر اقتصاد خواست که با کاهش عوارض واردات خودرو، به ایمن شدن خودروهای مورد استفاده مردم کمک کند.

** سالانه 3 هزار نفر از هموطنان جان خود را در حوادث طبیعی از دست می دهند
در ادامه این همایش، رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: سالانه به طور متوسط سه هزار نفر بر اثر حوادث مختلف از جمله زلزله و سیل در کشور جان خود را از دست می دهند و حدود پنجهزار واحد مسکونی تخریب می شود.
اسماعیل نجار با اشاره به زلزله های اخیر در کرمانشاه و کرمان، گفت: تا به امروز 521 نفر در زلزله کرمانشاه جان خود را از دست داده اند و حدود 10 هزار نفر مصدوم شدند که به طور سرپایی، بیمارستانی و بستری مداوا شدند.
معاون وزیر کشور، سرمازدگی، خشکسالی، تغییر اقلیم، گرد و غبار، فرونشست زمین، فروچاله ها در شهرهای بزرگ، آفات گیاهی و جانوری، آنفلوآنزای مرغی و تب برفکی را از جمله حوادثی برشمرد که نگرانی عمده سازمان مدیریت بحران کشور را شکل می دهد.
نجار ابراز امیدواری کرد؛ با تأسیس صندوق بیمه همگانی حوادث طبیعی، بسیاری از ریسک ها پوشش داده شود.
وی با انتقاد از اینکه بسیاری از کشاورزان محصولات و باغ های خود را بیمه نمی کنند، ریشه آن را پرداخت های نامناسب بیمه گران دانست.
نجار خواستار آن شد که همه ریسک ها در کشور بیمه شود تا تحول بزرگی در کشور، امنیت غذایی وشاورزی ایجاد شود.
به گزارش ایرنا، بیست و چهارمین همایش ملی بیمه و توسعه با موضوع «مدیریت ریسک و بیمه؛ الزامات، چالش ها و راهکارها» امروز در مرکز همایش های برج میلاد به مدت یک روز برگزار شد.

اخبار اقتصادی ایرنا در تلگرام: IRNAeco@
اقتصام**2025**1504**
خبرنگار: لیلا جودی**ناشر: علی پاینده

اقتصاد

بيمه و توسعه

واردات خودرو

كشاورزيان

خودرو همایش خودروهای توسعه مدیریت کشاورزیان حوادث ایرنا معاون زلزله ایمنی سالانه اقتصاد واردات بسیاری امروز کرمانشاه بحران طبیعی استفاده خبرنگار گزارش کمترین خودروی اقتصادی چهارمین ادامه برشمرد تلفات اشاره