برگزیده ها
مبارزه با فساد فقط در چهارچوب آزادی و نقد اتفاق می‌افتد

مازندمجلس: یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب عنوان کرد: مبارزه با فساد فقط در چهارچوب آزادی و نقد اتفاق می‌افتد. زمانی این مبارزه شکل می‌گیرد که بتوانیم در مورد آن صحبت کنیم، کسانی که نمی‌گذارند در این باره حرف بزنیم خودشان در فساد شریک هستند.

مازندمجلس: یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب عنوان کرد: مبارزه با فساد فقط در چهارچوب آزادی و نقد اتفاق می‌افتد. زمانی این مبارزه شکل می‌گیرد که بتوانیم در مورد آن صحبت کنیم، کسانی که نمی‌گذارند در این باره حرف بزنیم خودشان در فساد شریک هستند.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، عبدالله رمضان‌زاده در نشست «دانشگاه احیا یا احتضار» با تاکید بر اینکه آبادی کشور سختی دارد و به دست من و شما انجام می‌شود، گفت: به علت ناهماهنگی که شده بود، بهزاد نبوی نتوانست در این مراسم حضور داشته باشد؛ به جرات می‌گویم شریفترین انسانی که در عمرم دیدم ایشان بوده است.

وی در ادامه با اشاره به چگونگی رخ دادن ۱۶ آذر اظهار داشت: ۱۶ آذر یادآور شهادت سه دانشجوی پیشتاز است. کمتر از چهار ماه بعد از کودتا در سخت‌ترین شرایط مقاومت اتفاق می‌افتد. این سه دانشجو در زمانی که استعمار سیطره پیدا کرد راه خود را به سمت آزادی پیدا کردند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب عنوان کرد: وقتی دانشگاه با نهضت مقاومت ملی هماهنگ عمل می‌کند نتیجه‌اش  یک حرکت ماندگار در تاریخ می‌شود.

وی ادامه داد: پیش‌تازی در آن زمان مبارزه با استعمار بود امروز به نظر من پیشروی در مبارزه با فساد است. استعمار خارجی سال‌هاست بار خود را از کشور بسته، اما فساد و ناکارآمدی موضوعی شده که همه مردم از آن ناراحت هستند.

رمضان‌زاده  افزود: مبارزه با فساد فقط در چهارچوب آزادی و نقد اتفاق می‌افتد. زمانی این مبارزه شکل می‌گیرد که بتوانیم در مورد آن صحبت کنیم، کسانی که نمی‌گذارند در این باره حرف بزنیم خودشان در فساد شریک هستند. شاخصه اعتماد اجتماعی ما به حداقل رسیده است. در این بی‌اعتمادی همه چیز رخ می‌دهد؛ فساد، ناکارآمدی و حمایت از فساد ناشی از بی اعتمادی است.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب خاطرنشان کرد: تنها از طریق ایجاد شبکه‌های اعتمادسازی عمومی می‌توانیم اعتماد ملی را بازگردانیم. مجبوریم منابع اعتمادساز عمومی را تقویت کنیم. در انتخابات اخیر با اعتماد به یک فرد و جریانی که از او حمایت می‌کنند، توانستیم منشا تغییراتی شویم. نگوییم کاری نکریم. درست است که کار کارستانی نبوده اما تغییرات یک شبه رخ نمی‌دهد. راه احیا دانشگاه، جامعه، مبارزه با فساد و ایجاد حلقه‌های اعتمادساز ملی است. با احزاب و‌ انجمن‌ها می‌توانیم از طریق ما شدن کاری انجام دهیم.

وی با بیان این‌که امیدواریم سال دیگر همه منع‌هایی که برای افراد اعتمادساز ملی مثل سید محمد خاتمی، میرحسین موسوی و کروبی ایجاد شده برطرف شود، گفت: سیاست داخلی و خارجی ما مشکلاتی دارد اما قابل حل است. اقتصاد ما بحرانی دارد که به طبقات مختلف جامعه ضربه می‌زند.

مبارزه سیاسی می‌افتد اتفاق آزادی ایجاد اعتماد دانشگاه اعتمادساز زمانی اصلاح‌طلب استعمار چهارچوب ناکارآمدی خارجی حمایت می‌توانیم عمومی جامعه بزنیم بتوانیم می‌گیرد عنوان کسانی نمی‌گذارند ادامه خودشان رمضان‌زاده مقاومت