برگزیده ها
انتشار 6 جلد از كارنامه نشر سال ۹۵
مازندمجلس: انتشار 6 جلد از كارنامه نشر سال ۹۵ به گزارش خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا) به نقل از روابط عمومي خانه كتاب، فهرست موضوعي كتاب‌هاي منتشر شده در سال ۱۳۹۵ از سوی خانه كتاب در شش مجلد منتشر شده است.

مجيد‌غلامی جليسه، مديرعامل موسسه  خانه كتاب، در مقدمه اين كتاب نوشته است: «از ابتداي سال ۱۳۹۳ به پشتوانه تجربيات ارزشمند استاد سيدفريد قاسمي مؤسسه خانه كتاب انتشار مجموعه‌اي با نام «كتابشناسی ماه» را با هدف ارائه ماهانه اطلاعات كتاب ايران به شيوه‌ای كامل‌تر و دقيق‌تر در دستور كار خود قرار داد.  بدين نحو برگ جديدي به حوزه اطلاع‌رساني كتاب ايران اضافه شد. از جمله امتيازات بارز اين كتابشناسي به جز ارائه ماهانه اطلاعات، ارائه تفصيلي اطلاعات كتابشناختي و تفكيك كتاب‌هاي چاپ اول از بازچاپ‌ها و همچنين ارائه هشت نمايه تخصصي و جداول و نمودارهاي مقايسه‌اي است كه كمك شاياني براي دستيابي و تحليل اطلاعات مورد نياز پژوهشگران اين حوزه است.

در كنار انتشار اين كتاب چاپ و انتشار «كارنامه نشر ايران» سال‌هاي ۸۸ تا ۹۲ نيز در دستور كار قرار گرفت تا ضمن بازنگري و اصلاح اطلاعات بانك خانه كتاب انتشار كارنامه نشر اين سال‌ها نيز به صورت محدود و ديجيتالي در دسترس علاقه‌مندان اين حوزه قرار گيرد.»

كارنامه نشر در بردارنده اطلاعات كتاب‌هايي است كه با مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي منتشر شده‌اند. اين مجموعه افزون بر كتاب‌هاي ناشران خصوصي، انتشارات موسسه‌هاي دولتي، كتاب‌هاي با شمارگان محدود و در دسترس اعضای سازمان‌های خاص، گزارش‌های تحقيقاتی، چاپ كرده‌های به روش افست را نيز در بر می‌گيرد. از آننجا كه در سال ۹۴ اطلاعات كتاب‌های منتشر شده به‌صورت ماهانه در كتابشناسی ماه عرضه شده‌اند در مجموعه حاضر تنها اطلاعات كتاب‌های  عمومی و  كودک  و نوجوان گردآوری شده است و اطلاعات كتاب‌های كمک درسی و آموزشی و دانشگاهی در اين مجموعه ارائه نشده است.

«كارنامه نشر ايران؛ فهرست موضوعی كتاب‌های منتشرشده در سال ۱۳۹۵» ذيل دو سرفصل ارائه شده است. فصل نخست بزرگسالان و فصل دوم كودک و نوجوان. در هر دو فصل كتاب‌ها به دو زيرمجموعه چاپ اول و بازچاپ تقسيم شده‌اند.

«كارنامه نشر ايران؛ فهرست موضوعی  كتاب‌های منتشر شده در سال ۱۳۹۵» زير نظر مجيد غلامی‌جليسه، مديرعامل موسسه خانه كتاب،  از سوی خانه كتاب منتشر شده است.
اطلاعات ارائه كارنامه منتشر انتشار كتاب‌های كتاب‌هاي مجموعه ايران فهرست ماهانه شده‌اند ايران؛ نوجوان دستور كتابشناسی مديرعامل محدود دسترس