برگزیده ها
اشتغال و تاثیرگذاری فرهنگی ادله حمایت از بازی‌سازان رایانه‌ای است

مازندمجلس: تهران- ایرنا- عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی حمایت از بازی‌سازان رایانه‌ای، تکمیل زیرساخت‌ها و سرمایه‌گذاری در این بخش را به دلیل تاثیرگذاری عمیق بر نسل جدید و ظرفیت بالای ایجاد اشتغال ضروری دانست.

مازندمجلس: به گزارش ایرنا، طیبه سیاوشی شاه‌عنایتی روز دوشنبه با اشاره به ضرورت حمایت از بازی‌های رایانه‌ای و تولید محتوا در این حوزه برای کودکان و نوجوانان گفت: اگرچه بنیاد بازی‌های رایانه‌ای آن طور که باید فعال نیست و نتوانسته نقش تاثیرگذاری ایفا کند اما رشد بازی‌های رایانه‌ای در کشور و تبدیل آن به صنعت به همکاری دستگاه‌ها و وزارتخانه‌های دیگر نیز نیازمند است.
نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس ادامه داد: سرمایه‌گذاری برروی محتوای تولید شده برای کودکان و نوجوانان ضروری است چراکه آثار تولید شده باید قابل تامل و جذاب باشند اما متاسفانه مسئولان هنوز به درک این مهم نرسیده‌اند به همین دلیل این نسل به بازی‌های خارجی بیشتر از بازی‌های داخلی گرایش و تمایل دارند.
او افزود: اگرچه جوانان با استعداد بسیاری با توانمندی‌ لازم برای فعالیت در حوزه بازی‌های رایانه‌ای و انیمیشن در کشور وجود دارند اما محصولات این افراد به دلیل نداشتن سرمایه لازم و حمایت، قادر به رقابت بازی‌های خارجی نیستند به همین دلیل بازی‌های خارجی بازار ایران را تسخیر کرده‌اند.
سیاوشی شاه عنایتی با بیان اینکه بازی‌های رایانه‌ای بر تفکر، اعتقادات، خلقیات و نوع علایق کودکان تاثیر مستقیم دارند، از عدم حمایت دولت و مجلس از بودجه بنیاد بازی‌های رایانه‌ای با وجود تلاش مسئولان این بنیاد در بودجه سال 96 و برنامه ششم توسعه انتقاد کرد.
بنابر اعلام خانه ملت، این نماینده ، ساخت هر بازی کامپیوتری یا فیلم انیمیشن را معادل اشتغال تعداد قابل ملاحظه‌ای از جوانان عنوان کرد.
او اظهار داشت: با توجه به ضرورت رسیدن به اقتصاد مقاومتی توجه به این مهم ازسوی مسئولان ضروری است بنابراین تنها فایده بازی‌های رایانه‌ای سرگرمی نیست.
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی افزود: فرهنگ و تاریخ عمیق و چند بعدی جامعه ایران، ذخایر بسیار زیادی را در اختیار بازی‌سازان قرار می‌دهد لذا به آن‌ها توصیه می‌کنم مطالعات زیادی در حوزه‌های فرهنگ، تاریخ، تمدن و موضوعات اجتماعی و روانشناسی داشته باشند تا بازی‌های بزرگ‌تر، عمیق‌تر و موثرتری بسازند.
فراهنگ*3061**1823 تنظیم: میترا بلندقامتی*انتشار:طاهره نبی اللهی

فرهنگي

مجلس

سياوشي شاه عنايتي

بازي رايانه اي

بازی‌های رایانه‌ای حمایت مسئولان تولید کودکان بنیاد فرهنگی خارجی دارند جوانان افزود انیمیشن زیادی تاریخ فرهنگ بودجه اگرچه سیاوشی بازی‌سازان تاثیرگذاری اشتغال ضرورت نوجوانان ضروری نماینده کمیسیون باشند