برگزیده ها

مازندمجلس: عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با تاکید بر اینکه محیط دانشگاه‌ها نباید پادگانی و امنیتی مدیریت شود، گفت: دانشگاه باید بستری برای گفتمان و مذاکره باشد و مسؤولان باید اجازه دهند که آزادی بر فضای دانشگاه حاکم باشد.

مازندمجلس: حجت‌الاسلام والمسلمین «احمد مازنی» امروز در مراسم بزرگداشت روز دانشجو در دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به این‌که تهدیدها را می‌توان به فرصت تبدیل کرد، اظهار کرد: روزهای هفته وحدت قبل از اینکه نام هفته وحدت برای آنها در نظر گرفته شود، تهدیدی برای امت اسلامی بودند اما اکنون روزهای این هفته فرصتی است که می‌توانیم با استفاده از آنها در راستای تقویت انسجام و وحدت امت اسلامی گام برداریم.
 نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در دهمین دوره مجلس شورای اسلامی  با تأکید بر این‌که خون شهدای دانشجو عمق مبارزه با استبداد داخلی و استعمار خارجی را افزایش داد، اضافه کرد: جنبش دانشجویی در شرایط کنونی باید همانند قبل از دوران انقلاب اسلامی جایگاه خود را مشخص کند تا بتواند در راستای ایفای نقش‌های مورد نظر گام بردارند.
وی خاطرنشان کرد: حاکمیت نیز باید جایگاه دانشجویان را مشخص کند چرا که برخی جریان‌ها در حالت منفعل و سربه زیر هستند در حالی که در این شرایط اگر دانشجویان به عنوان منتقد مصلح به دنبال تغییر مشکلات نباشند درگیری‌های داخلی و فضای معارضه بیشتر می‌شود.
وی با بیان این‌که دانشجویان باید رویکردهای اعتدالی را مورد توجه قرار دهند، گفت: دانشجویان منتقد مصلح می‌توانند جامعه را به سمت موفقیت هدایت کنند در حالی که دانشجویان منفعل نمی‌توانند تاثیرگذاری لازم را به دنبال داشته باشند.
مازنی از نقش جوانان دانشجو در دوره‌های مختلف تاریخ انقلاب اسلامی یاد کرد و ادامه داد: جنبش دانشجویی با نقش منتقد مصلح به میدان وارد شده و در سال‌های 92 و 96 به رسالت خود عمل کرده است اما اکنون افرادی که مخالف اعتدال، اصلاح، قانون‌گرایی و آزادی هستند می‌خواهند بگویند که رویکردهای منتقدانه کاربردی نداشته است در حالی که دانشجویان بیشتر از هر فرد دیگری می‌توانند تکلیف خود را با جامعه مشخص کنند.
وی با تأکید بر این‌که محیط دانشگاه‌ها نباید پادگانی و امنیتی مدیریت شود، خاطرنشان کرد: دانشگاه باید بستری برای گفتمان و مذاکره باشد و مسؤولان باید اجازه دهند که آزادی بر فضای دانشگاه حاکم باشد چرا که دانشجویان فرزندانی هستند که باید به زبان مشترک با آنها به نتیجه برسیم.
مازنی با اشاره به این‌که از دانشگاه انتظار کارهای چریکی وجود ندارد، تصریح کرد: برای رسیدن به توسعه باید گفت‌و گو را دنبال و در این مسیر تهدیدها را به فرصت تبدیل کنیم و این موضوعی است که جنبش دانشجویی و دانشگاه‌ها به آن نیاز دارند.
دانشجویان این‌که مازنی اسلامی دانشگاه دنبال منتقد دانشگاه‌ها دانشجویی دانشجو جایگاه خاطرنشان منفعل بیشتر آزادی جامعه می‌توانند رویکردهای انقلاب راستای اشاره تهدیدها مدیریت امنیتی نباید تبدیل روزهای داخلی تأکید حجت‌الاسلام اکنون شرایط