برگزیده ها

مازندمجلس: سیاست > احزاب و شخصیت‌ها - ایلنا نوشت: حجت‌الاسلام رسول منتجب‌نیا در مراسمی که به مناسبت بزرگداشت روز دانشجو به دعوت انجمن اسلامی دانشجویان پیرو خط امام (ره) در دانشگاه آزاد اسلامی واحد یاسوج برگزار شد، با بیان اینکه کجای امنیت دانشگاه با برگزاری کرسی آزاداندیشی برای چهره‌های دو طیف اصولگرا و اصلاح‌طلب خدشه‌دار می‌شود؟ گفت: بهترین روش رشد و تعالی دانشجویان همین برگزار کرسی‌های آزاداندیشی است و یک دانشجو را در صورتی مفید می‌دانیم که سیاسی باشد.

مازندمجلس:این عضو سابق شورای مرکزی مجمع روحانیون مبارز افزود: مسئولان وزارت علوم، بهداشت و درمان و دانشگاه بزرگ آزاد این میراث گران‌سنگ امام راحل، مقام معظم رهبری و آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، نباید نگران مطرح‌شدن مسائل سیاسی در دانشگاه باشند. طرح مسائل سیاسی هیچ گونه ضرری برای امنیت دانشگاه و دانشجویان ندارد بلکه از ضروریات دانشگاه‌هاست.
منتجب‌نیا با بیان اینکه شنیده‌ام برخی جاها لیستی از افراد و چهره‌های سیاسی برای حضور در دانشگاه‌ها تهیه کرده‌اند، اظهار کرد: با تهیه این لیست می‌خواهند بگویند که چه کسانی در دانشگاه حضور یابند و چه کسانی نباید حضور یابند. مگر می شود یک بال را بشکنیم و بال دیگر را تقویت کنیم؟ این اقدام کانالیزه کار هر کسی که باشد درست نیست.
وی خاطرنشان کرد: دانشگاه جای فعالیت سیاسی است اما به معنای اینکه احزاب و تشکل‌ها بخواهند در دانشگاه شعبه بزنند، نیست. سیاست دانشگاه باید توسط دانشجویان تعیین شود. 
این عضو سابق شورای مرکزی مجمع روحانیون مبارز خطاب به برخی دانشجویان که سبب بر هم زدن نظم جلسه شدند، گفت: در دانشگاه‌های سراسر کشور حضور یافتم اما هیچ دانشگاهی مثل دانشگاه آزاد واحد یاسوج نبود و بی‌نظم‌تر از این جلسه که عامل بی‌نظمی آن عده‌ای بودند که خود را مکتبی می‌دانند، نبوده است. تا آخر عمرم این بی‌نظمی برخی دانشجویان را فراموش نمی‌کنم.
منتجب نیا اضافه کرد: من هم به عنوان طرفدار آقای روحانی و هم به عنوان رفیق ۴۰ ساله او لازم می‌دانم دولت را نقد کنید. من نیز به خاطر عدم استفاده از جوانان در مدیریت‌ها از رئیس‌جمهور انتقاد دارم. چرا شعار دادید اما از جوانان استفاده نمی‌کنید؟ هیچکس فراتر از نقد، نظارت، سوال و پاسخگویی نیست. هر دولتی باشد، روحانی یا هرکس دیگری، انتقاد باید سازنده باشد. با شلوغ کردن و هیاهو کردن نمی‌توان نقد کرد بلکه تخریب دولت نظام جمهوری اسلامی است. اصولگراها از آقای روحانی انتقاد کنند اما اجازه دهند اصلاح‌طلبان هم اصولگراها را نقد کنند.

علیرضا بهشتی: هیچ مقامی نیست که نتوان از او پاسخ خواست
همچنین ایسنا نوشت: علیرضا بهشتی گفت: ‌آرمانگرایی، تندروی و افراط‌گرایی نیست چون آرمان‌ها می‌تواند دارای رنگ و بوی مختلف باشند.

علیرضا بهشتی استاد علوم سیاسی در مراسم روز دانشجوی دانشگاه علامه طباطبایی با اشاره به مناظرات انتخابات سال ۸۸ گفت: در یکی از مناظرات انتخاباتی که در دانشگاه امیرکبیر برگزار شد، شرکت کردم. از هر سه کاندیدا یک نماینده حضور داشت. قرار شد هر کسی ۵ دقیقه قبل از مناظره صحبت کند. من بهترین مبحث را تمایز خود در نقد نسبت به وضعیت موجود دیدم و گفتم به دنبال انقلاب تحولات بنیادین نیستیم و یک مشکل داریم که فکر می‌کنیم در آن چهار سال گذشته باید با تنوع و تعدد موضوع با جامعه چگونه رفتار کنیم و با الگوی زیستی مختلف چگونه برخورد شود.
این استاد علوم سیاسی گفت: اگر فکر شود کسانی که مثل ما فکر می‌کنند خودی هستند و دیگران ناخودی محسوب شوند این راهش نیست و قانون اساسی با تمام مشکلاتی که دارد بستری فراهم می‌کند که در آن می‌توانیم به دنبال همزیستی مسالمت‌آمیز و متفاوت باشیم و همه حرف ما همین بود.
وی افزود: وقتی که هویت‌های مختلف در کنار هم قرار گرفت مطالبه اصلی این است که فرآیندهای تصمیم‌گیری در جامعه شفاف و پاسخگو باشد لذا در زمان غیبت معصوم به تعبیر شهید بهشتی هیچ مقامی نیست که نتوان از او پاسخ خواست و هیچ کس هم مصون از خطا و فساد نیست. باعث تاسف است که انتخاباتی پر از پرسش و ابهام برگزار شد. شفافیت یک خواسته و مطالبه بنیادین و اساسی است.
این استاد دانشگاه تاکید کرد: دانشجویان باید با گفت‌وگو از خود سوال کنند که آیا جنبش دانشجویی قرار است آرمان‌زدایی شود و با عمل‌گرایی و حرکت به سوی حرکت مطلوب به دنبال آرمان‌ها بروند. معتقدم آرمانگرایی، تندروی و افراط‌گرایی نیست چون آرمان‌ها می‌تواند دارای رنگ و بوی مختلف باشد و همه ما مردم ایران در عین حال که ایرانی هستیم تفاوت‌هایی با یکدیگر داریم و می‌توانیم تشکیل دهنده رنگین کمان باشیم و باید حرمت این رنگین کمان جامعه حفظ شود.
وی تاکید کرد:‌ از خداوند متعال خواستارم که در شرایط بحرانی که در کشور ما قرار دارد و به یک همبستگی نیازمندیم تنگ‌نظری‌های گذشته کنار رود و ما بار دیگر بتوانیم با همه تفاوت‌هایی که داریم نسبت به هر زمان دیگر در کنار هم راه برویم. لذا امروز ایران نسبت به هر زمان دیگری نیازمند همبستگی است تدبیر و همدلی و به احترام برای همه کسانی که متفاوت از ما فکر می‌کنند.
29215

دانشگاه سیاسی بهشتی دانشجویان کسانی مختلف دنبال انتقاد روحانی علیرضا نتوان مقامی استاد آرمان‌ها جامعه داریم بنیادین برگزار مناظرات انتخاباتی چگونه تاکید تفاوت‌هایی رنگین همبستگی مطالبه باشیم اساسی می‌توانیم متفاوت گذشته اصولگراها افزود نباید مسائل باشند مبارز روحانیون خواست شورای مرکزی اینکه یابند تندروی افراط‌گرایی می‌تواند دیگری جوانان بی‌نظمی عنوان استفاده دارای