برگزیده ها

مازندمجلس: کره شمالی که این روزا با آزمایشات موشکی خود بارها و بارها در صدر اخبار رسانه ها قرار گرفته است، این آزمایشات موشکی را دست مایه و درون مایه برنامه های تلویزیونی خود هم قرار داده است.

مازندمجلس: سی ان بی سی در گزارشی دراینباره آورده است؛ کیم جونگ اون، دیکتاتور ۳۳ ساله کره شمالی عاشق تلویزیون است.
به گفته ژان لی، عضو جهانی مرکز بین المللی دانش پژوهان وودرو ویلسون، طبق قوانین کیم جونگ اون، محتوای تلویزیونی تولید شده دولتی به یکی از ابزارهای اصلی پیونگ یانگ برای تبلیغات تبدیل شده است، این برنامه های تلویزیونی جایگزین فیلم های بلند که توسط پدرش کیم جونگ ایل ساخته شده، می شوند.
در گزارش های جدید، لی توضیح داده که چگونه دولت کیم جونگ اون در حال ساخت مجلات تلویزیونی متمرکز بر جوانان و فناوری است تا به نسل بعدی کره شمالی بپردازند. این در حالی است که پادشاهان پیشین کره شمالی فیلم هایی را که شامل زندگی نظامی و وفاداری سربازان به نفوذ شهروندان است، در تلویزیون ها به نمایش می گذاشتند.
لی در اینباره می گوید: «هرگونه تغییر در رهبری، تغییر در سیاست، فیلم و تلویزیون به عنوان بخشی از کمپین رسانه ای برای کمک به انتشار اولویت های رهبری به عنوان پایگاه قدرت استفاده می شود »
تلویزیون مدت طولانی است که حوزه سیاست های رهبری این کشور بوده و از طریق تلویزیون تبلیغات و تغییرات در سیاست ها را اطلاع رسانی می کنند. 
لی توضیح داده«در حال حاضر حوزه تماشایی کره شمالی از یک نوار ایدئولوژیک به ابزاری برای شکل گیری جامعه تغییر کرده است.به عنوان مثال، محتوای تلویزیونی اخیر، ایده خانواده، جامعه و استفاده از فن آوری برای وطن پرستی را تبلیغ می کند که این مفاهیم در فیلم های قدیمی این کشور ناشناخته بوده است.»
سریال ها و برنامه های تلویزیونی در این کشور پخش می شود که محتوا آن مربوط به کارهای موشکی این کشور و عملیات موشک کره بوده است. در بخش هایی از موفقیت های کره در پرتاب موشک ها گفته می شود و به قدرت اقتصادی این کشور با توجه به تحریم هایی که شده پرداخته می شود.
تلویزیون شمالی تلویزیونی تغییر سیاست رهبری تبلیغات عنوان استفاده جامعه توضیح برنامه نظامی چگونه موشکی وفاداری گزارش محتوای