برگزیده ها

مازندمجلس: خبرگزاری میزان- رئیس تیم آنست هلال احمر گفت: برای اینکه سگ های زنده یاب در عملیاتی نتوانسته کسی را زنده خارج کنند، برای آنها ریکاوری برگزار می کنیم تا سرخورده نشوند.

مازندمجلس:

اسماعیل اسکندری در گفت و گو با خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری میزان، اظهار داشت: در حال حاضر تیم آنست هلال احمر دارای 73 قلاده سگ زنده یاب است که براساس آمایش سرزمینی به هر استان دو قلاده سگ واگذار شده است. همچنین براساس منطقه بندی در بین هر چند استان، یک استان معین انتخاب شده و سگ های کمکی در این استان نگه داری شده تا در صورت بروز در هر نقطه ای سگ های کمکی به محل حادثه اعزام شوند. 

وی ادامه داد: تعدادی سگ زنده یاب در سازمان امداد و نجات هلال احمر نگهداری می شود تا در صورت نیاز برای جستجو و نجات اعزام شوند. 

رئیس تیم آنست هلال احمر در مورد تعداد سگ های زنده یاب تهران گفت: در حال حاضر استان تهران دارای 8 قلاده سگ زنده یاب است که در صورت نیاز بکارگیری می شوند. با توجه به اینکه سازمان امدادو نجات در تهران مستقر است، در صورت نیاز بیشتر به سگ، از این سازمان برای حوادث تهران کمک گرفته می شود. 

اسکندری در مورد نحوه فعالیت سگ های زنده یاب، گفت :سگ های زنده یاب به ازای هر دو ساعت جستجو و نجات باید 15 دقیقه استراحت کرده و دوباره پس از این زمان بکارگیری شوند. 

وی در مورد نحوه تغذیه و زندگی این سگ ها گفت: تیم دامپزشکی سگ های زنده یاب کامل است و کاردان تغذیه در تیم ها وجود دارد و این سگ ها براساس وزن و نژاد جیره غذایی دارند. خواب این سگ ها هم کنترل می شود. 

رئیس تیم آنست هلال احمر با بیام اینکه سگ های زنده یاب 20 سال عمر می کنندف در مورد نحوه ریکاوری این سگ ها گفت: پس از اینکه سگ ها به عملیات ها می روند، در صورت موفق نبودن در یافتن فردی از زیر آوار یا بهمن، سگ دچار سرخوردگی می شود. برای اینکه حیوانات دچار سرخوردگی نشوند، آنها را برای ریکاوری به نقاط دیگر برده و با بازسازری حادثه و قرار دادن مصدوم زیر آوار، کاری می کنیم که سگ بتواند مصدوم را پیدا کرده و تشویق شود. 

اسکندری افزود: علاوه بر عملیات ها سگ ها همیشه در حال تمیرین هستند و فرق عملیات واقعی و تمرین را درک نمی کنند. سگ های آنست در گرما،سرما،آوار و رودخانه مشغول تمرین هستند. 

وی با بیان اینکه هر سگ یک مربی اختصاصی دارد، تاکید کرد: تیم های آنست همیشه در کشور آماده باش هستند و مربیان و سگ ها برای عملیات ها در شعب آماده هستند. 

رئیس تیم های آنست هلال احمر با اعلام اینکه سگ های زنده یاب تنها در زلزله وارد عمل نمی شوند، گفت: تیم های زنده یاب در عملیات های مختلف بهمن، آوار، ریزش کوه و مفقود شدن در رودخانه وارد عمل می شوند اما بیشتر در عملیات های زلزله دیده می شوند. 

 

اینکه عملیات استان قلاده تهران ریکاوری  رئیس براساس سرخوردگی مصدوم رودخانه زلزله آماده تغذیه تمرین همیشه بکارگیری حادثه دارای میزان اعزام جستجو بیشتر اسکندری  اسکندری