برگزیده ها

مازندمجلس: یک عضو کمیسیون ماده ۱۰ احزاب گفت: قانون جدید احزاب این فرصت را به حزب‌هایی که در کشور فعالیت می کنند می‌دهد که تقویت پیدا کنند.

مازندمجلس: پروانه مافی درباره قانون جدید احزاب با بیان اینکه قانون جدید  فعالیت احزاب و گروه‌های سیاسی برنامه‌ای برای توسعه و تقویت احزاب است، گفت: قانون جدید احزاب تکلیف ویژه‌ای را برای حزب‌هایی که در کشور فعالیت می‌کنند، مشخص کرده است.
وی تاکید کرد: با اجرایی شدن قانون جدید که مصوبه مجلس نهم بوده است و ما قصد اجرایی شدن آن را داریم برای احزاب اتفاق خوبی خواهد افتاد.
این عضو کمیسیون ماده ۱۰ احزاب خاطرنشان کرد: حزب‌هایی که در سراسر کشور فعالیت می‌کنند باید این قاعده و قوانین را رعایت کنند و  فعالیتشان را با بر اساس آنان پیش ببرند.
وی با بیان اینکه با اجرایی شدن قانون جدید، احزاب یک سامان مناسبی پیدا می‌کنند، گفت: براساس این قانون حزب‌های فعال باید در سراسر کشور شعبه داشته باشند و یک نفر مشخص امور اجرایی دفترشان را برعهده بگیرد و همچنین ۳۰۰ عضو به عنوان طرفدار یا کسانی که در این حزب فعالیت می‌کنند باید مشخص شود.
وی ادامه داد: احزاب باید کنگره برگزار کنند و براساس قواعد پیش‌بینی شده فعالیت‌های خود را ادامه دهند تا شکل قانونی پیدا کند.
مافی ادامه داد: در صورتی که این برنامه را رعایت نکنند نمی‌توانند فعالیت داشته باشند ما مهلتی که تعیین شده بود را افزایش دادیم و تا اسفندماه احزاب می‌توانند فعالیت‌های خود را براساس قانون جدید سروسامان بدهند.
وی تاکید کرد: فرصت مناسبی برای احزاب باسابقه پیش آمده تا بتوانند فعالیت‌های خود را هدفمند و کنند.
مافی در پاسخ به این سوال که برخی از احزاب در حال حاضر دبیران‌کل‌‌شان حضور ندارند آیا طبق این قانون جدید می‌توانند کنگره برگزار کنند یا خیر، گفت:‌ بله این امر به خودشان مربوط است اما بعد از برگزاری کنگره باید دبیر کل مشخص کند.
عضو کمیسیون ماده در خصوص اینکه آیا احزاب مذکور می‌توانند همان دبیرکلی که در حال حاضر نمی‌تواند در کنگره شرکت کند را به عنوان دبیرکل جدید معرفی کند، گفت: بله می‌توانند دبیرکل پیشین را به عنوان دبیرکل جدید معرفی کنند اما این کار حتما باید بعد از برگزاری کنگره صورت بگیرد.
احزاب قانون فعالیت کنگره می‌توانند اجرایی اینکه براساس ادامه فعالیت‌های عنوان دبیرکل معرفی برگزار برگزاری مناسبی تاکید حزب‌هایی تقویت کمیسیون سراسر باشند رعایت بگیرد