برگزیده ها

مازندمجلس: سخنگوی دفتر ریاست جمهوری ترکیه درباره تصمیم دولت دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا مبنی بر اعلام قدس به عنوان پایتخت اسرائیل ابراز نگرانی کرد.

مازندمجلس:
به گزارش نامه نیوز به نقل از خبرگزاری آناتولی، ابراهیم کالین، سخنگوی دفتر ریاست جمهوری ترکیه در پیام توئیتری در واکنش به تصمیم ترامپ درباره قدس اعلام کرد: این اقدام مغایر با موجودیت تاریخی و دینی این منطقه،توافق‌های بین‌المللی و قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل است.
کالین اضافه کرد: چنین اقدامی روند صلح شکننده خاورمیانه را از بین برده و باعث ایجاد تنش ها و درگیری‌های جدید می‌شود. امیدواریم که آمریکا این خطای بزرگ و فاجعه آمیز را انجام ندهد.
وی تاکید کرد: حفظ موقعیت و موجودیت قدس و هم چنین مسجدالاقصی اهمیت بسزایی دارد.
این تصمیم ترامپ نه تنها باعث نگرانی کشورهای منطقه شده است بلکه کشورهای دیگر و مجامع بین المللی نگرانی خود را اعلام کردند.
در همین راستا اتحادیه اروپا ضمن هشدار نسبت به پیامدهای منفی هرگونه اقدامات یکجانبه در مورد تغییر اوضاع قدس بر پایبندی این اتحادیه به روند صلح در خاورمیانه تاکید کرد.
همچنین کاخ سفید اعلام کرد، دونالد ترامپ تصمیمش درباره انتقال سفارت کشورش از تل‌آویو به قدس را به رغم پایان مهلت او به تعویق انداخت و قرار شد در روزهای آینده در این باره تصمیم بگیرد.
اعلام ترامپ تصمیم خاورمیانه کشورهای نگرانی اتحادیه تاکید درباره کالین ترکیه موجودیت منطقه