برگزیده ها

مازندمجلس: خبرگزاری میزان- رئیس دانشکده علوم پزشکی ایرانشهر گفت: خواستار ارتقا دانشکده به دانشگاه هستیم و امیدواریم این موضوع در مصوبات سفر رئیس جمهوری گنجانده شود.

مازندمجلس:

به گزارش گروه جامعه خبرگزاری میزان،محمد مهران امینی فرد در جلسه شورای اداری ایرانشهر با حضور دکتر اردکانیان وزیر نیرو و نماینده ویژه رئیس جمهور به ارتقا ساختار اداری شبکه بهداشت و درمان ایرانشهر به دانشکده علوم پزشکی ایرانشهر در سال ۹۳ و استقلال از دانشگاه علوم پزشکی زاهدان اشاره کرد و گفت: با تحت پوشش قراردادن تقریبا جنوب استان فصل جدیدی در ارائه خدمات شکل گرفت.

وی افزود: از سال ۹۲ تا ۹۶ و با توجه به طرح تحول سلامت و توجه وزارت بهداشت اتفاقات انقلاب گونه در این حوزه رخ داده است.

امینی فرد ادامه داد: قبل از سال ۹۲ فقط ۲۴ پزشک در منطقه وجود داشت در حالیکه ۷۶ مرکز بهداشتی درمانی موجود بود و تقریبا بیش از نیمی از مراکز بهداشتی درمانی فاقد پزشک بود دقیقا به ازای هر ۳۰ هزارنفر یک پزشک وجود داشت ولی اکنون به ازای هر ۶ هزارنفر یک پزشک داریم و در تمام مراکز بهداشتی و درمانی پزشک مستقر است.

رئیس دانشکده علوم‌پزشکی ایرانشهر این تحولات جدی را مرهون ایجاد ساختار اداری مستقل از دانشگاه زاهدان و تمرکز زدایی عنوان کرد و دلیل اصلی آن را ارتقاء شبکه‌ به دانشکده و استقلال در تصمیم گیری دانشکده ایرانشهر دانست.

وی افزود: ما اکنون وسعت حوزه تحت پوشش دانشکده ایرانشهر بیش از ۸۰ هزار کیلومتر مربع و تقریبا بیشتر از یک سوم حوزه جغرافیایی استان است و جمعیتی حدود ۸۵۰ هزار نفر متشکل از ۶ شهرستان را خدمت رسانی می کنیم و احتمالا بزودی دو شهرستان کنارک و مهرستان نیز به این دانشکده الحاق شوند و مجموع شرایط فوق ایجاب می کند ساختار اداری دانشکده علوم‌پزشکی ایرانشهر مجددا به دانشگاه ارتقا پیدا کند تا بتوان تمام مقدرات آموزشی و بهداشتی جنوب استان را بادقت مدیریت کرد تا شاهد ارتقای بیشتر این شاخص ها باشیم.

امینی فرد اظهار داشت: انتظار داریم خواسته و مطالبه کارشناسی ارتقای دانشکده علوم پزشکی ایرانشهر به دانشگاه در مصوبات سفر ریاست جمهوری حتما گنجانده شود البته موافقت وزیر بهداشت نیز اخذ شده است و باتوجه به اینکه بخشی از شرایط ارتقا در اختیار دولت هست و انتظار داریم در مصوبات سفر رییس جنهور گنجانده شود.

وی بخشی از شاخص های دیگر دانشکده علوم پزشکی را شاخص پایین تخت بیمارستانی بیان کرد و گفت:پایین ترین شاخص برخورداری از تختهای بیمارستانی مربوط به استان سیستان و بلوچستان و حوزه دانشگاهی ایرانشهر هست بطوریکه شاخص متوسط کشوری به ازای یک هزار نفر، ۱.۶ تخت است ولی در حوزه دانشکده علوم پزشکی ایرانشهر ۰.۶ تخت به ازای هر یک هزار نفر است که البته با احداث بیمارستان ۵۰۰ تختخوابی آموزشی پژوهشی ایرانشهر، نقطه عطفی در ارایه خدمات درمانی منطقه می تواند باشد.

رئیس دانشکده علوم پزشکی با تاکید بر نیاز مبرم شهرستانهای دلگان، فنوج و بخش بزرگ و پر جمعیت کلات سرباز و توسعه بینارستان راسک از ۳۲ تخت به ۱۰۰ تخت اظهار داشت: کمیسیون ماده ۲۰ پروژه های مذکور اخذ شده است و منتظر مجوز ماده ۲۳الحاقی هستیم که نیاز به مساعدت ویژه رئیس جمهور دارد.

امینی فرد با اشاره به جمعیت ۱۲ هزار نفری دانشجویان منطقه و لزوم توجه به چشم انداز آینده و نگاه توسعه محور ارائه خدمات بهداشتی درمانی و آموزشی حوزه جنوب استان و منطقه بلوچستان به مجتمع پردیس آموزشی اداری دانشگاه علوم‌پزشکی ایرانشهر اشاره کرد و افزود:مطالعات کارشناسی برای پیش بینی نیازهای آموزشی دو دهه آینده بلوچستان انجام داده ایم و منتظر کمیسیون ماده ۲۳ الحاقی هستیم و امیدواریم موارد فوق در مصوبات سفر ریاست جمهوری گنجانده شوند.

 

ایرانشهر دانشکده پزشکی دانشگاه آموزشی درمانی استان بهداشتی اداری امینی منطقه افزود داریم علوم‌پزشکی خدمات بلوچستان اشاره ساختار ارتقا جمعیت مصوبات بهداشت تقریبا گنجانده البته پایین جمهوری ریاست کمیسیون آینده هستیم منتظر توسعه بیمارستانی هزارنفر ارائه مراکز زاهدان استقلال جمهور اکنون بیشتر اظهار انتظار ارتقای شرایط شهرستان کارشناسی