برگزیده ها

مازندمجلس: معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی از انعقاد سه قرارداد با کشورهای اروپایی در زمینه اشتغال معلولان خبر داد.

مازندمجلس: نحوی‌نژاد، معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی در نشستی که امروز به مناسبت هفته معلولان در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد، اظهار داشت: بسیاری از آرزوها و آمال افراد دارای معلولیت در لایحه حمایت از حقوق معلولان دیده شده است. این لایحه از سوی دولت با تاکید رئیس جمهور به مجلس رفت و در اینجا وظیفه دولت به پایان رسیده است مگر اینکه مجلس مشورت بخواهد که البته ما در این دو سال که از ارسال لایحه به مجلس می‌گذرد آنها را تنها نگذاشته‌ایم. در حال حاضر تمامی ایرادات شورای نگهبان و مجلس برطرف شده است و لایحه در تاریخ 30/8/96 در کمیسیون‌ها به تصویب رسید.
معاون امور توانبخشی بهزیستی با تاکید بر اینکه مکاتبات عدیده‌ای از سوی وزیر کار درباره استخدام‌های اخیر با سازمان‌ها و وزارتخانه‌ها انجام شده است، گفت: حدود یک میلیون و 400 هزار نفر از افراد دارای معلولیت نیاز به مراقبت‌های ویژه دارند که از این تعداد تنها 40 هزار نفر در مراکز تحت مراقبت هستند و مابقی در خانه بسر می‌برند.
وی ادامه داد: پس از تصویب قانون حمایت از معلولان کار تازه شروع می‌شود و باید پیگیر بودجه و آیین‌نامه‌های آن باشیم. در حوزه اشتغال معلولان سه قرارداد با کشورهای اروپایی داریم.
معلولان لایحه توانبخشی بهزیستی معاون حمایت تاکید تصویب اینکه معلولیت افراد قرارداد کشورهای اروپایی اشتغال دارای