برگزیده ها

مازندمجلس: رئیس جمهور ترکیه اعلام کرد: اگر آمریکا بیت المقدس را به عنوان پایتخت اسرائیل به رسمیت بشناسد،‌ در این صورت روابط دیپلماتیکمان را با تل‌آویو تا حد قطع روابط کاهش می‌دهیم.

مازندمجلس:
به نقل از خبرگزاری آناتولی رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در نشست با گروه پارلمانی خود درباره تصمیم آمریکا برای اعلام بیت المقدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی اعلام کرد: اگر چنین اقدامی انجام گیرد در این صورت مناسبات‌ خود با اسرائیل را تا قطع روابط کاهش می دهیم.
وی درباره احتمال تغییر اوضاع قدس گفت: اگر چنین اتفاقی بیافتد بلافاصله درخواست تشکیل جلسه فوق العاده رهبران سازمان همکاری‌های اسلامی را خواهیم داد تا در این جلسه درباره این موضوع گفت‌وگو و تبادل نظر کنیم.
او در بخش دیگری از اظهاراتش با اشاره به مبارزات خود با گروه‌های تروریستی گفت: ما گروه‌های تروریستی وابسته به پ.ک.ک را شاید امروز نه بلکه فردا و یا در آینده‌ای نزدیک به طور کامل از بین خواهیم برد.
اردوغان اضافه کرد: تاکنون برای جلوگیری از وارد شدن هرگونه آسیب به نیروهای متحدانمان تمام تلاش خود را انجام داده‌ایم و از این پس نیز اینگونه رفتار خواهیم کرد اما باید به طور متقابل حساسیت‌های ما نیز از سوی آنها مدنظر قرار گیرد. آنها باید بدانند که اگر یک دولت تروریستی ایجاد شود ما ساکت نخواهیم نشست.
هم چنین رییس جمهور ترکیه پس از سخنرانی در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا به تازگی با رئیس‌جمهور آمریکا گفت و گو کرده است، گفت: خیر، در این باره وزارت خارجه دو کشور با یکدیگر در تماس هستند.
پیشتر اردوغان درباره حمایت آمریکا از کردهای سوریه گفته بود: اگر دونالد ترامپ در روزهای آینده تلفن نزند من خود به او زنگ می‌زنم.
اردوغان درباره تروریستی خواهیم آمریکا ترکیه گروه‌های اسرائیل اعلام جمهور